Nukuin tänään pommiin. Poika tuli aamulla seitsemän aikaan kotiin työreissustaan ja herätteli minua tuomalla tuoreen Aamulehden yöpöydälleni. Jotakin juttelin unenpöpperössä. Kännykkä oli herättämässä ennen kymmentä, mutta sitä en ole kuullut ollenkaan.

No, olin työmaalla ennen kahtatoista eikä siellä ollut ketään paikalla. Eikä ollut paljon siivoamistakaan: ovat olleet varmaan mökillä koko viikon. Tein hommat ja jätin laskun pöydälle. Sitten Munkkimiehiin syömään karjalanpaistia.

Vuoreksessa olin sovittuna aikana. Perheen mies oli paikalla ja koirat myös. Normihommat sovitussa ajassa. Kotona olin ennen viittä. Sitten paikalle tulikin kattomies ja ex-naapurini. Ex-naapuri keräsi viinimarjoja ja antoi minulle tuliaisen (silkkihuivin) Intiasta. Harmitti kun en ehtinyt hänen kanssa tarpeeksi juttelemaan. Aika kului kattomiehen kanssa.

Nyt tuli sitten tilattua uusi peltikatto, rännit ja syöksytorvet. Remontti toteutuu syyskuulla. Vanha katto (12 vuotta vanha) on kuulemma tehty hutiloiden. Nyt saan takuuta katolle 20 ja viisi vuotta. Vanhat pellit, rännit ja syöksytorvet menee siskolleni. Hänen miehensä lupasi hakea ne pois ja hyödyntää.

Huomenna on kaksi työmaata ja poika lähtee kuljettamaan koululaisia. Täytyy vielä ostaa hääparille kortti ja lahjakin on paketoimatta.

Päivän onnistumiset:

1. Kattoasia on kunnossa, vaikka maksaakin hunajaa

2. Työhommat hoidettu, vaikka aamu myöhästyi

3. Pojalla taas sopivasti hommia