Voihan vietävä, taas hurahti pari päivää...

Torstaina oli töissä, mutta oli vain yksi työkohde. Kotona tein kaalipataa uudesta kaalista ja olin jo edellisenä päivänä paistanut siihen jauhelihan sipulin kera. Eli nopeeta ruokaa, piti vain lisätä kaali ja porkkanat mausteineen sekä liemineen kattilaan. Kävin ruokakaupassa muiden panikoitsijoiden kera. Ostin vain kahvia, teetä ja leipiä. Poika lähti töihinsä autollani ja tuli kotiin vasta yöllä. Minä vietin vappuaaton kotosalla kissan kanssa. Naapurissa oli jotakin bileentynkää, ainakin musiikki soi lujaa. Se ei kyllä minua häirinnyt.

aamumottoset15.jpg

Tänään pojallani oli pitkä työpäivä. Aloitus klo 12.00 ja luultavasti päättyy vasta puolenyön jälkeen. Sai taas lähteä autollani, koska minulla ei ollut mihinkään menoa. Niskat ja hartiat ovat taas kipeenä ja jäävoide ei tunnu auttavan. Tein aamulla aamiasmöttösiä (kuvassa). Eli kanamunia, kermaa, sipulia ja kylmäsavulohta mausteineen uuniin muffinivuokiin. Hyvää tuli. Olen katsellut tallenteita ja ollut netissä. Sain sentään petivaatteet vaihdettua ja pyykit koneeseen. Huomenna lähden ostoksille ja ostoslistalla on paistinpannu, meikkivoide, kissanhiekkaa sekä kukka- ja pihamultaa. Toivottavasti tytär lähtee kantoavuksi kaupoille.

Päivän onnistumiset:

  1. Rauhallinen Vappu kotona
  2. Kaalipata ja möttöset maistuivat
  3. Jäävoidetta lisää ja toivottavasti helpottaa