Heräsin ilman kelloa yhdentoista maissa. Sitten vaan lötköttelin yöpuvussa iltapäivään asti. Töllöttelin telkkaria, join teetä ja söin leipiä. Perunakauppias tuli ovelle klo 14.30. Ihan kiva: minä olin yöpuvussa ja ilman meikkiä. Pari viimeistä kertaa hän on nähnyt minut samassa tilassa. Juteltiin mukavia ja ostin taas muovikassillisen perunoita hintaan viisi euroa.

Iltapäivällä purin yläkerrasta sängyn (viittä vailla etten pudottanut pojan tietokonetta samalla) ja illalla imuroin patjan. Pihavarastosta saimme pojan kanssa yhdessä tyttären pöydän ja tuolit sisälle valmiiksi. Leopold-kissa karkasi pihalle kun minä toin tuoleja sisälle. Onneksi olin rauhallinen ja nappasin kissan kun se söi ruohoa. Varasin huomiseksi tyttärelle matkaan petivaatteet, täkin, verhon ja pöytälampun. Tytär saa soittaa aamulla siskolleni ja pyytää koukkausta Kalevan kautta. Pääsee kyytiin ja samalla polkupyörä myös.

Poika oli viime yönä kaverinsa ja hänen uuden tyttöystävän kyytimiehenä. Palkkiota oli näköjään tullut 20 euroa. Huomenna pojalla on aamulla ruokakuljetusta, eli nyt yöllä ei kyllä lähde mihinkään autollani. Poika on nyt saunassa ja minä menen sinne kohta vuorostani.

P.S. Ihmettelijälle: ostin tänään citydealista tiskiaineita vuodeksi ja säästöä tuli roimasti. Kun rahapulassa miettii säästöjä, niin ulkona syömiset tai hieronnat sekä kasvohoidot eivät ole oleellisia. Suurimmat menot ovat asuntolaina, sähkö- ja vesimaksut, verot ja vakuutukset. Niitä ei voi ihan helpolla minimoida.

Päivän onnistumiset:


1. Taas on perunoita jääkaapissa

2. Rento vapaapäivä

3. Saunaan ;-)