Tyttäreni pyörä jäi eilen yliopiston kirjaston Linnan edustalle, kun nappasin hänet kyytiini. Tänään tytär meni hakemaan pyörää ja sai todeta että se oli poltettu. Takarengas on kokonaan palanut ja muutenkin pyörä on kärsinyt. Pyörä piti laittaa viikon päästä junaan kohti Helsinkiä. Nyt pähkäillään millä tytär kulkee työmatkat kesätyöpaikassaan.

Minulla oli kaksi työmaata tänään. Ensin olin kolme tuntia Pyynikillä vakipaikassa ja sitten pari tuntia Linnainmaalla. Ja vakipaikka sekin. Asiakas maksoi käteisellä, mutta jäi hieman velkaa minulle.

Poika oli kuljettanut asiakkaita bussilla strutsitilalle ja pajutilalle. Osti sitten strutsinlihaa pyynnöstäni. Säilykepurkkia ei ole vielä avattu, ehkä maistamme lihaa jouluna? Pieni purkki maksoi 15 euroa. Poika oli kotona ennen minua ja saapuessani oli valmiina ruohonleikkuuseen. Kysyin pojalta oliko hänellä kuumetta? Kuulemma huono vitsi.

No, poika leikkasi nurmikon ja jätti kukkivat lemmikit rauhaan jotta ne saavat siementää. Minä viimeistelin leikkuuta trimmerillä, kahdella trimmerillä. Toinen oli perikunnan talosta saatu ladattava malli, joka toimi noin minuutin verran. Toinen oli sähkökäyttöinen joka toimi moitteettomasti.

Käväisin illalla nopeasti Kalevan Prismassa. Ostin mehua, shampoota ja purkkaa. Hullua että S-ryhmän lahjakortista ei saa rahaa takaisin. Piti sitten ostaa turhakkeitakin: yksi palargonia ja yksi maanpeittokasvi. Molemmat on jo istutettu!

Poika kävi saunassa ja lähti sitten bussilla hakemaan asiakkaita Ikaalisista. Huomenna saa lähteä taas bussilla kuljetuksiin. Minulla on vapaapäivä!

Päivän onnistumiset:


1. Pihaa on siistitty

2. Kesäkukkia istutettu

3. Saunottu