Poika oli lähtenyt autollani aamutuimaan työmaalleen. Minä matkasin bussilla Messukylään, otin autoni ja ajelin Lukonmäkeen. Siellä parin tunnin normihommat ja tuli perheen kissakin siliteltyä. Sitten kotiin ja syömään.

Matkalla Kissanmaalle poikkesin kirjastossa. Sain päivällä tekstarin että varaamani kirja (Paula Heinonen: Vihdoinkin hyvä olo) oli saapunut. Samalla palautin osan lainaamistani kirjoista. Kissanmaalla normihommat. Autoin asiakasta verolomakkeen täytössä, eli täytin kotitalousvähennyksen jutun hänen puolesta.

Kotimatkalla ostin Kalevan Prismasta narsisseja halvalla. Piti ostaa myös pölyimurinpusseja, mutta ne olivat loppu. Koukkasin sitten Kangasalan Prisman kautta ja sieltähän niitä löytyi. Ostin myös valmissalaatteja nälkääni. Illalla menin poikaa vastaan ja sain odetella häntä melkein tunnin. Poika oli kolaroinut Visavuoressa parkkipaikalla (törmäsi jäätyneeseen lumikasaan) yrityksen linja-autolla. Piti sitten täyttää vahinkoilmoitus ja siinähän meni aikaa. Poika tuumasi että hän maksaa korjauksen. Mitä hullua? Kyllä yrityksen vakuutus korvaa vahingon. Tapasin pojan työmaan pihassa koko firman pääjohtajan ja ehdimme vaihtamaan kuulumiset. Mies on vanha koulukaverini.

Matkasimme kotiin ja poika pääsi heti saunaan. Minä olen vasta menossa ;-) Olen raivannut huomista varten: meille on tulossa siivoojat. Tavaroita on laitettu rasioihin ja niitä on siirrelty pihavarastoon. Poika oli eilen siskoni luona ja oli maksanut hänelle kuusi euroa, jonka siskoni maksoi minulle velastaan. Oli velkaa yli 12 euroa! Tuumasin pojalle että minullehan se raha olisi kuulunut. Siitä saatiin sitten riita aikaan. Poika huusi minulle että pitääkö sinun aina vaan ajatella rahaa? En todellakaan ajattele rahaa ja nyt harmittaa tuo kuuden euron riita. Plääh!

Olen nyt raivannut tavaroita ja homma jatkuu aamulla. Onkin aikamoinen juttu raivata lattiat vaille roinaa, jotta siivous sujuu. Osa tavaroista on nyt pihavarastossa ja osa on sullottu kaappeihin. Pikkusälää on laatikoissa. Tytär lupasi tulla huomenna ihastelemaan siistiä kotia ;-)

Päivän onnistumiset:

1. Ihan normi työpäivä

2. Sain varaamani kirjan

3. Riita on sovittu