Tänään olen hikoillut ja hengitellyt pölyä oikein urakalla. Pojan piti lähteä mukaan, mutta hän lähtikin minua myöhemmin hoitamaan omia asioitaan. Minä olin uudessa kohteessa klo 11.00. Paikalla oli asiakkaan tyttärentytär.

Hänen piti sulattaa pakastin, mutta ei siitä tullut mitään. Pakastin oli umpijäässä. Siis todella umpijäässä! Jäätä oli ihan luukulle asti. Todettiin yhdessä että jääkaappipakastin kannattaa viedä sellaisenaan pois. Keskiviikkona on tulossa uusi vastaava ja myös uusi hella.

Jäin yksin työmaalle ja aloitin mittavan urakan. Tyhjensin asunnosta 1320 litraa jätepaperia jäteastioihin. Ne tulivat ihan täyteen. Soitin tyhjentäjälle ja astiat tyhjennettiin illalla tai viimeistään huomenna aamulla. Sain kiitosta soitostani. Jätepapereiden lisäksi vein sekajätteeseen neljä jätesäkillistä roskaa ja pahveja melkein saman verran pahvien keräykseen. Hikistä hommaa.

Poika oli käynyt työkkärissä ja poliisiasemalla. Uuden ajokortin saaminen saattaa kestää jopa kolme viikkoa. Kotimatkalla tuli morjestamaan minua työmaalle. Poislähtiessä vietiin vielä yksi jätesäkki roskikseen. Sitten haimme pitsat Sammonkadun Kotipitsasta.

Minä poikkesin vielä illalla ruokakaupassa. Sitten suihkuun: työpäivän pölyt ja liat pois. Homma jatkuu huomenna ja työhön on varattu kahdeksan tuntia. Roskapusseja on vielä aikamoinen kasa asunnossa.

Päivän onnistumiset:

1. Uusi työtilaus maanantaiksi

2. Fyysisesti täydellinen työpäivä

3. Poika sai hoidettua asiansa kunnolla