Aamulla olin Nattarissa. Siellä oli paikalla koko perhe ja kova hössötys oli menossa. Lapset veivät mattoja pihalle, minä tamppasin sohvatyynyjä ja perheen äiti kuopsutti pihamaata. Huomenna heillä on ylioppilasjuhlat. Joimme yhdessä kahvit ja sain maistaa tuulihattuja koska mielipidettäni kysyttiin niiden suolaisuudesta. Suolaisiksi, mutta hyviksi totesin.

Käväisin kotona ja söin pikaisesti nuudeleita. Sitten kiireellä Tampellan alueelle. Kysyin asiakkaalta onko kaikki OK. Hän oli hetken hiljaa ja kysyi miksi kaikki sitä kyselee. Tuumasin vaan että hänen ilmeet ja elkeet laittoivat kyselemään. Tuli ilmi että hänen vaarinsa oli kuollut keskiviikkona.

No, hommat sujui ihan OK ja tuli juteltua monista asioista, vakavistakin. Sain hommat tehtyä aikataulussa. Asiakas pyysi vielä kyytiä Tammelan Alkoon. Ja minä kyyditsin. Kyyti myös takasin Tampellaan. Asiakas tarjosi rahaa kyydistä, mutta minä kieltäydyin.

Tapasin tyttäreni kaupungissa. Menimme yhdessä syömään New Yorkeriin. Tyttärellä oli alekuponki likkojen lenkiltä. Saimme vuohenjuustosalaatit puoleen hintaan. Hyvää oli ja palvelu oli erinomaista. Kävimme vielä Mäkkärissä jäätelöllä.

Sitten poikaa vastaan juna-asemalle. Vielä ostosreissu Lidliin ja kohti kotia. Minä ihmettelin huomista pukuvalintaa. Päätin ottaa puvuksi hameen, sukkahousut ja sandaalit. Näilla mennään ja koetaan hyvät juhlat.

Päivän onnistumiset:

1. Mukava työpäivä

2. Tosi hyvä ruoka New Yorkerissa

3. Huomenna klo 13.45 Toijala