Aamulla olin klo 10.10 Peltolammilla ja onneksi en ollut kuin sen kymmenen minuuttia myöhässä. Yleensä paikalla ei ole ketään, mutta nyt perheen isä odotteli minua. Lähti saavuttuani pyörällä keskustaan. Kun palasi takaisin ja olin sopimassa seuraavaa käyntiä (käynti kerran kuussa) hän ilmoitti että he lopettavat palvelun. Säästävät ja lyhentävät asuntolainaa enemmän. Kehui minua ja työnjälkeä ja lupasivat ottaa yhteyttä jos omatoiminen siivous ei jatkossa toimi.

Hain Peltolammin Siwasta evästä ja matkasin kohti keskustaa. Juutuin liikenneruuhkaan Ratinan sillalla ja Hämeenpuistossa. Seuraavassa kohteessa ei ollut ketään paikalla. Eikä paljon siivottavaakaan: ovat varmaan mökkeilleet muutaman viikon.

Ennen kolmatta kohdetta minulla oli tunti luppoaikaa ja vietin sen Kalevan ABC:llä. Join kahvin ja söin porkkanaleivoksen. Klo 17.00 olin vakiasiakkaan luona ja kaksi tuntia kului kuin siivillä. Juteltavaa oli paljon: politiikkaa, jalkapalloa, muistelua ja tulevaisuuden suunnittelua.

Illalla sain sovittua huomisen tapaamisia. Huominen peruutus kaverini kanssa muuttui tapaamiseksi. Toisen kaverin kanssa sovittiin tapaaminen, mutta se on nyt peruttava.

Soitin maanantaina terveyskeskuksen puhelimeen ja asiana oli verenpainelääkkeeni uusiminen. (Pillereitä jäljellä alle kaksi viikkoa). Sain sovittua että lääkäri soittaa minulle tiistaina ja uusii reseptin apteekkiin. Soittoa ei tullut ja sitä infosin samaan numeroon tänään. Soittoaika oli varattu vahingossa elokuulle, mutta asia korjattiin. Tänään lääkäri soitti ja uusi reseptini Kaukajärven apteekkiin. Muistutti samalla että verikokeissa on käytävä. Viimeisimmät testitulokseni ovat vuodelta 2008.

Päivän onnistumiset:

1. Pitkä mutta rento työpäivä

2. Reseptiasia kunnossa

3. Aamulla saa nukkua pitkään