Hain ennen töihinlähtöä postit laatikosta. Nordeasta oli tullut kirje. Onneksi avasin sen, luulin että se on vaan tiliote tms. Mutta minulla on jäänyt maksamatta kesäkuun asuntolainanlyhennys. Uhkasivat ilmoituksella luottotietorekisteriin, takaajille ja pantin antaneille. Lisäksi viivästyskorkoa ja muistutusmaksu viisi euroa.

Siirsin kiireesti rahaa yritykseni tililtä käyttötilille. Sieltä menee normaalisti suoraveloitus lainanhoitotilille. Soitin pankkiin ja kysyin siirränkö minä vai he rahaa lainanmaksuun. Lupasivat hoitaa siirron. Täytyy varmaan tehdä suoraveloitus yrityksen tililtä kuntoon.

Ennen työkohdetta kävin Kaukajärven apteekissa hakemassa verenpainelääkkeeni. Myyjä antoi väärää lääkettä minulle ja totesin että en ota sitä. Sitten kauppasi seuraavaa ja sekin oli väärä. Lopulta sain sen oikean. Myyjän mielestä kaikki kolme ovat ihan samaa lääkettä. Minä kyllä halusin ja haluan jatkossa ihan sitä samaa mitä olen käyttänyt jo kolmatta vuotta.

Messukylässä oli kaksi tuntia töitä. Perhe ja kissat olivat poissa. Hommat ihan OK. Jätin autoni rivitaloyhtiön parkkipaikalle ja matkasin bussilla kaupunkiin. Tapasin kaverini klo 15.00 rautatieasemalla.

Menimme Telakalle. Kaverit joivat jääkahvia ja minä söin ruuan. Sitten vesilasien ääressä vietimme mukavan juttuhetken, joka kesti neljä tuntia. Ennen kotimatkaa poikkesin Akateemisessa ja Stockkalla. Ostin kaksi ajopäiväkirjaa ja ruokia. Hain autoni Messukylästä ja ajoin kotiin.

Poika soitti illalla. Varpaaseen oli tullut rakko (marssi 6 km) ja joku oli vaihtanut pyyhkeen pojan saunakäynnillä. Puhdas pyyhe oli vaihtunut veriseen. Alikessut olivat simputtaneet alokkaita (kyykkyyn ylös ja löylynheittoa) ja joku oli siitä valittanut. Nyt alikessuilta paloi lomia. Pojan ryhmässä oli alkuun 130 alokasta ja nyt heitä on enää 96. Lupasin mennä poikaa vastaan rautatieasemalle lauantaina.

Päivän onnistumiset:

1. Aamusuihku virkisti

2. Kiva tapaaminen Telakalla

3. Pankkiasia kunnossa