Olen niin urbaani, että säikyn jopa hyöteisiä. Tänään olohuoneessa hyökkäsi sääski (eli lentävä hämähäkki) kimppuuni. Sääski oli varmasti vaaksiainen, koska se oli niin ISO. Ehkä sain sen tapettua pyyhkeellä: en löytänyt ruumista.

Toissa aamuna tuli ampiainen sisälle. Sen sain hätisteltyä ikkunasta pihalle. Tänään yläkerrassa pörisi ampiainen ja minä vaan suljin huoneen oven. Pörisköön siellä, kunnes poika tulee viikonloppuna apuun. Olen minä aika onneton: aikuinen ihminen pelkää hyönteisiä. Ensi kesäksi taidan hommata hyttysverkot ikkunoihin.

No, tänään oli iltavuoro. Työpäivä alkoi klo 13.00 Hervannassa ja päättyi klo 19.00 Pyynikillä. Hervannassa oli asiakkaan yksiössä ruuhkaa: kodinhoitaja, minä, asiakas ja hänen tyttären poikansa tyttöystävänsä kanssa. Siinä saikin luovia että mahtui siivoamaan. Pyynikillä hommat ihan OK, asiakaspariskunta lähti pyöräilemään kun minä saavuin paikalle.

Poikkesin kotimatkalla lähikaupassa ja ostin ison paketin porsaankyljyksiä (vain 4 % rasvaa). Paistoin ne uunissa ja laitan osan pakkaseen. Ostin myös vihanneksia ja hedelmiä. Tytär valisti minua eilen oikeasta ruokavaliosta ja kannusti keventämään. Hän on ollut nyt kaksi viikkoa Jutan ruokavaliolla.

Pojalta tuli viestiä: olivat syöneet metsässä ja harjoitelleet radalla. Huomenna on vuorossa ampumaradalla harjoittelua ja herätys on normaaliaikaan klo 05.25.

Päivän onnistumiset:

1. Pojalle tuli tieto että kesäkuun työkkärirahat ovat tilillä

2. Emailasin yrittäjien työttömyyskassaan ja korotin jäsenmaksuani

3. Huomiseksi tulosteltu laskuja