Tänään menin eräälle asiakkaalle vartin etuajassa ja se ei ollut hyvä juttu.

Mutta ensin päivän muihin tapahtumiin: tänään oli kolme työkohdetta ja töitä oli 8,5 tuntia. Aivan kuin olisin ollut saunassa tuon ajan. Hiki virtasi ihan solkenaan.

Ensin olin Ruotulassa. Siellä oli perheen äiti ja lapset paikalla sekä koiranpentu. Koira tervehti minua innolla, mutta myös puri sormiani aika kipeästi. Nappasin sitä perheen ohjeen mukaisesti ja sitten se rauhoittui.

Toinen työmaa oli Olkahisissa. Ostin menomatkalla leivät evääksi. Työt ihan OK ja perheen kissan kanssa juttelua. Kolmanteen kohteeseen matkalla ostin Kalevan Mäkkäristä kananugetit ja mozzarellatikut. Yhteensä 4 euroa.

Niin, tässä kolmannessa kohteessa olin vartin etuajassa. Siellä oli perheen rouva alasti vessassa kun menin sisälle. Mies tuli vastaan alkkareissa. Pahoittelivat "asujaan". Minua vaan nauratti ja tokaisin että pitäisiköhän minunkin riisua että olisimme tasa-arvoisia? No, minä aloitin imuroinnin ja rouva hipsi makuuhuoneeseen pukeutumaan.

Kotimatkalla poikkesin Järvensivulla. Puheluuni ei oltu vastattu, joten ajattelin käydä paikanpäällä. Huomenna olisi ollut vakisiivous, mutta se peruttiin. Oikeastaan minun toimesta. Kävin heillä juuri viime perjantaina ja siivous jo nyt olisi mielestäni turhaa. Sovittiin että menen heille vasta kahden viikon päästä. Huomenna on sitten vaan kaksi kohdetta ja kirjanpitäjällä käynti.

Pojalta tuli eilen tekstari kahdeksan maissa: varusteet jaettu, hiki virtaa, muuten kaikki OK. Tänään laitoin pojalle kyselyn "mitenkä menee" mutta vastausta ei ole tullut. Toivon että kaikki on kunnossa.

Päivän onnistumiset:

1. Hikisestä työpäivästä selvitty

2. Kesäkuun tilipaperit valmiina kirjanpitäjälle

3. Huomenna saa nukkua (jos pystyy) pitkään