Poika oli herännyt aamulla hyvin ja ehti koululle samaan aikaan kuin opettaja. Täytyy kyllä antaa opettajalle 10 pistettä joustavuudesta: tulee koululle jo klo 7.00. Poika oli ajellut bussilla Hämeenlinnaan ja takaisin. Sitten työharjoitteluun: oli siellä ajellut koko päivän ja vakikuski oli ollut repsikkana. Illalla poika oli aika väsynyt ja meni nukkumaan jo kymmenen jälkeen.

Minä olin Ruotulassa vakiasiakkaan luona. Siellä oli taas muistilappu minulle. Toivottiin että pyyhkisin pölyt myös lasten huoneista. Alkuperäisessä sopimuksessa pölyt piti pyyhkiä (muiden huoneiden lisäksi) vain perheen pojan huoneesta. Nyt tyttöjenkin huoneet ovat listalla.

Kävin kotona syömässä ja töllöttelin samalla telkkaria. Kissa tuli pyytämättä syliin nukkumaan. Lähdin Pyynikille neljän ruuhkan maissa. Tein normisiivouksen ja lisäksi puhdistin ovet ja ovipielet. Seuraava käynti on torstaina ja perheen miehen yllätysjuhlat on lauantaina.

Kotimatkalla hain erään yhdistyksen tilipaperit taloudenhoitajalta ja vein ne tilintarkastajalle. Kävin ruokakaupassa ja tulin kotiin. Pojan kanssa vaihdettiin kuulumiset ja minä tulostelin laskuja asiakkaille.

Illalla laitoin tekstarin tyttärelle: olin jo vähän huolissani onko hän päässyt turvallisesti perille Malesiaan. Vastausviesti oli aika tyly: kaikki OK, laitoit sitten viestin, täällä kello + 6 tuntia. Tytär heräsi siis kesken uniensa. Pääasia että sain tietää että hänellä on asiat kunnossa.

Niin, kirjanpitäjä laittoi uuden laskun minulle. Hinta on nyt noussut viisi euroa. Alkuun hinta oli 30 euroa, sitten se pompahti viiteen kymppiin ja nyt se on 55 euroa. Laitoin ihmettelyn ja katsotaan aleneeko hinta.

Päivän onnistumiset:

1. Töitä on hyvässä määrin

2. Tytär on perillä onnistuneesti

3. Pojan työharjoittelu ja ajotunnit onnistuivat hyvin