Auto oli johdon päässä aamulla melkein kaksi tuntia. Hyvinhän se sitten käynnistyi. Olin Ruotulassa uuden asiakkaan luona, nyt oli toka kerta. Jätin laskun ja selvityksen kuinka siivoukset sujuisivat tammikuusta lähtien.

Kävin Munkkimiehissä syömässä: broilerinkoipia, perunaa ja salaattia. Sitten Korkinmäkeen. Soitin ovikelloa ja kolkuttelin ovella, kukaan ei tullut avaamaan. Ajattelin soittaa asiakkaalle, mutta sitten tarkistin vara-avaimen paikan ja avainhan löytyi sieltä. Menin sisälle ja tervehdin koiraa. Olin jo siivoillut tunnin verran kun asiakas soitti. Pahoitteli ettei muistanut laittaa tekstaria aamulla: piti siinä kertoa avaimen paikka. Totesin että olen jo heillä sisällä. Asiakas ihmetteli kuinka olin päässyt sisälle. Kerroin asian ja samalla asiakas pyysi että ulkoiluttaisin vielä koiran. Tein työtä käskettyä.

Menin Messukylään kissoja hoitamaan. Väsytti ihan sairaasti ja oikaisin hetkeksi sohvalle. Nukahdin aika nopeasti. Onneksi kaverini soitti ja pyysi minua kahville, siihen heräsin. Laitoin nopeasti kissoille ruuat, vaihdoin veden ja siivosin niiden vessat.

Olikin mukava tavata kaveriani: joimme kahvit ja juttelimme kuulumiset. Ostin häneltä kylmäsavustettua lohta. Normaalisti kyseisen lohen hinta on noin 30 euroa kilo, mutta tämä maksoi 14,90 kilo. Laitoin lohenpalan pakkaseen.

Kotona raivasin pahvit kasaan ja poika sai viedä ne keräyspisteeseen. Vei samalla asiakkaan laskun postilaatikkoon. Ulkoilutti koiran myös. Minä latasin pyykit koneeseen ja laitoin ne sitten kuivumaan. Siinä kotihommat.

Treffikokelas soitti ja juttelimme mukavia. Seuraavista treffeistä emme saaneet sovittua, koska minä olen niin kiireinen.

Päivän onnistumiset:

1. Joulukala valmiina

2. Ehdin pitämään ruokatunnin Munkkimiehissä

3. Auto on toiminut hyvin