Tänään sain uuden asiakkaan, hän halusi joka viikko siivousta. En saanut hänelle kuin kaksi käyntiä ennen joulua. Kalenteri on niin täynnä. Nyt on pakko sovitella ja muutella vakiasiakkaiden aikoja. Ymmärrän hyvin miksi siivousfirmat tarjoavat palveluja vain yhden, kahden ja neljän viikon välein. Minulla juuri nuo satunnaiset asiakkaat (vaihtuvat päivät) sekoittavat rytmin. Toisaalta aikoja pitäisi olla myös kertaluonteisille keikoille. Minä tarvitsen sihteerin tai managerin!

Tänään oli mukava työpäivä: kaksi omakotitaloa ja molemmissa meni se kolme tuntia aikaa. Aamulla sain heti toisessa talossa hälytykset soimaan: muistin väärin koodin (yhden numeron heitto) jolla murtohälytys puretaan pois. Soitin asiakkaalle ja sain oikean koodin ja sitten vastasin perheen puhelimeen jossa oli securitaksen päivystäjä.

Töiden jälkeen kävin sitten uuden asiakkaan luona ja sain heiltä avaimen. Talo on uusi ja hieno. Keskuspölyimuri ja hyvät siivousvälineet muutenkin. Yritän saada heille vakituisen käyntipäivän tammikuusta alkaen.

Aamulehdestä tuli testiviesti sähköpostiini. Pitikin juuri tiedustella että tulevatko mahdolliset treffiviestit omaan sähköpostiini, vai minne. Sähköpostissa oli myös tiedustelu tulisinko raivaamaan yhden huushollin Lahden lähelle.

Näin Tampereella saadaan ruuhka aikaiseksi vain kahdella autolla.

Päivän onnistumiset:

1. Vapaa viikonloppu alkoi

2. Uusi vakituinen asiakas

3. Ostin halvan possupaistin huomiseksi