Aamulla minua jo odoteltiin asiakkaan luona. Vastassa oli äiti kolmen lapsensa kanssa. Lapset hihkuivat: nyt siivoojatäti tulee! Lähtivät syysloman kunniaksi kaupungille. Toivottelin mukavaa reissua.

Kävin kotona syömässä ja lähdin kosmetologille. Juuri kun olin lähdössä kotipihasta, kaverini tuli polkupyörällään pihaan. Pyörästä oli rengas tyhjentynyt. Jätti sitten pyöränsä pihavarastoomme ja minä kyyditsin kaverini Turtolaan. Ehdin ihan hyvin vielä kauneushoitolaan.

Minulle tehtiin joku extrasuperhoito. Puhdistus, naamiot ja tehorasvat imeytyksellä. Lisäksi kasvohieronta. Ihanaa! Nukahdin naamion vaikutuksen ajaksi. Sovimme seuraavan käynnin kahden viikon päähän. Suon nyt itselleni hieman hemmottelua.

Kova väsymys ei ole vielä helpottunut. Kun pääsin kotiin, menin kissan kanssa päiväunille. Nukuttiin yli tunti. Kun heräsin, en tiennyt oliko aamu vai ilta. Torkkuherätystä olin siirtänyt moneen kertaan.

Virkistyin sen verran että laitoin pyykit koneeseen ja tein pikaista lihasoppaa. Pakkasesta jo aiemmin jääkaappiin otettu karjalanpaisti perunoiden ja veden kanssa kiehumaan. Sekaan lihaliemikuutioita, laakerin lehtiä, kuivattua nokkosta ja sipulia. Tulos oli yllättävän hyvä. Nyt on pojalle pariksi syyslomapäiväksi ruoka valmiina.

Huomenna menen uuden asiakkaan luokse raivaamaan kaappeja. Katsoin Googlesta osoitteen tai siis ajo-ohjeen valmiiksi. Tämä asiakas kyseli mitä hän tarjoaisi minulle. Ainakin kahvit on tiedossa. Toisella asiakkaalla sama juttu: siellä on perheen mummo kodinvahtina. Meillä on ollut aina hyvät kahvikeskustelut hänen paikallaollessa.

Töiden jälkeen menen haastateltavaksi köyhyystutkimukseen.

Päivän onnistumiset:

1. Kasvohoito oli ihanaa, kuten aina

2. Poika heräsi aamulla ja saimme yhdessä annettua kissalle lääkkeen

3. Sain kutsun siskontytön kolmikymppisille