Tänään poikkesin periaatteistani: tein vain tunnin kestävän työn. Yleensä minulla on kaksi tuntia se minimilaskutus. Nyt asiakas oli vanhastaan tuttu, vaikka edellisestä käynnistä oli puolitoista vuotta. Pesin häneltä yhden ikkunan ja parvekkeen oven. Opastin myös peilien pesemiseen. Asiakas asuu Hervannassa palvelutalossa kuten päivän toinenkin asiakas.

Tällä vakiasiakkalla oli kaupungin kotityöntekijä käymässä samaan aikaan kun minä olin paikalla. Työntekijä sai kaiken ryöpyn niskaansa: laittoi pyykit väärin kuivumaan ja puristi pesusientä väärin. Kun asiakas oli puhelimessa, niin työntekijä tuli kuiskaten kysymään minulta: onko tämä aina tälläistä. Lohdutin että joo ja taputin naista olkapäälle.

Minulla sujui hommat ihan OK. Ennen seuraavaa kohdetta hain Subista paahtopaistileivän. Jälleen asiakkaan mies odotteli minua rappukäytävässä. Kertoi että heillä oli ollut ongelmia, koska taloon oli asennettu uusi kaukoluettava sähkömittari. Vaimon CPAP-maski lopetti toimintansa ja nainen oli joutunut turvautumaan parina yönä hotellimajoitukseen.

Tytär soitti illalla. Hänellä on vasen ranne ollut niin kipeä ettei nukkunut viime yönä kuin tunnin. Menee aamulla työterveyteen. Toivottavasti ranteessa ei ole mitään pahempaa vikaa. Tytär pyysi minua kauppaamaan pesuaineita lentopallojoukkueensa hyväksi. Lupasin ottaa tehtävän vastaan.

Poika myöhästyi tänään koulusta. Kello oli edelleen kesäajassa. Luokka oli lähtenyt jo aamusta tutustumisretkelle ja poika myöhästyi lähdöstä. Tuli sitten kotiin. Illalla herättelin pojan "päikkäreiltä" yhdeksän maissa. Toivon todellakin että poika saisi unirytminsä kohdalleen.

Päivän onnistumiset:

1. Maanantaiksi ihan hyvä päivä

2. Vesisade oli parempi kuin pakkanen

3. Huomenna on melkein vapaapäivä