Aamulla olin uudessa vakikohteessani. Käyn siellä viikoittain ja aika on 2,5 tuntia. Perheen äiti kyllä kehui että hän siivoaa alakerran kahdessa tunnissa. Minä en. Suurin aika menee siihen kun siivoaa kymmenen henkisen perheen aamupalan jäänteet pois keittiöstä. Sekä lasten lelut pois lattioilta.

Kävin syömässä Munkkimiehissä: jauhelihapihvit perunoiden ja salaatin kera maksoi kuusi euroa. Jälleen paikalla oli vain miehiä. Todellinen miespaikka.

Toinen kohde oli kissojen valtakunta. Ruuan jälkeen väsytti ihan sairaasti. Makoilin hetken aikaa ja keräsin voimia. Sitten tein perussiivouksen ihan rutiinilla. Eräs toimittaja soitti minulle. Hän haluaisi tehdä jutun Kuningaskuluttajaan liikeideastani. Siis telkkariin juttu! No, sehän sopii. Soitin jo yhdelle asiakkaalleni ja kysyin suostuisiko hän kuvattavaksi. Miettii nyt asiaa.

Kolmannessa työkohteessa minulle sanottiin heti että ihanaa kun tulit. Olipa mukava toivotus. Asiakas täyttää huomenna 83-vuotta ja tein tänään perussiivouksen. Matot pihalle jne. Asiakas vielä kiitteli lähtiessäni ja sanoi että tykkää minusta. Hymyillen ajoin kohti Ylöjärveä. Kuuntelin matkalla Positiivareilta ostamaani äänitettä: Tom Lundbergin "Näin teet toiveistasi totta".

Hain siskoni tyttäreltä koirallemme kuivamuonaa ja lohiöljyä. Koirat (4 kpl) toivottivat minut innolla tervetulleeksi. Perheen kissa oli jo ulko-ovella vastassa. Perheen nuorimmainen, 2,5 vuotias tyttö esitteli minulle lelujaan ja näytti kuinka hyvin hän osasi pukea yöpuvun päällensä.

Kotona olin vasta kahdeksan jälkeen. Laitoin kuitit ja tositteet valmiiksi kirjanpitäjää varten. Laitoin mukaan Positiivareiden kortin ja toivottelin kirjanpitotoimistolle hyvää syksyä.

Päivän onnistumiset:

1. Aikataulu piti kutinsa.

2. Koiralla on nyt ruokaa ja vitamiineja pitkäksi aikaa.

3. Autoilu on mukavaa. Pakki ja ykkönen kyllä renkkaa vähän.