Aamulla olin Leinolassa ja siivous meni OK. Asiakas kertoi kuinka hän oli nähnyt pikku-ukkoja. Oikeastaan vain yhden pikku-ukon. Oli juuri selviytynyt keuhkosyöpäleikkauksesta ja oli toipumassa kotonaan. Heräsi siihen kun ruma ukko oli ollut sängyn vierellä. Ukko häipyi huitelemalla.

Käväisin kotona ja söin viilin myslin kera. Sitten matkasin Hervantaan. Asiakas ilmoitti olevansa haikealla tuulella, koska meille tuli ero. Tunne oli molemminpuolinen. Juttelut olivat taas mukavia. Nyt ex-asiakkaani saa siivousta viikoittain tunnin verran aamulla. Toivottelimme toisillemme hyvät jatkot.

Ostin kaupasta leivät itselleni ja söin ne automatkalla. Kolmannessa kohteessa perheen mäyräkoira näykkäsi minua varpaisiin kaksi kertaa. Koiralla on valeraskaus ja siksi se on arvaamaton. Perheen isä piteli koiraa kiinni jotta sain siivottua kunnolla.

Illan kokous sujui hyvin. Valitsimme uuden päätoimittajan järjestön lehteä luotsaamaan. Pj ilmoitti että hän lopettelee vuoden lopussa. Joimme kahvia ja teimme suunnitelmia.

Kokouksen jälkeen kävin kaverini luona teellä. Kaverini on lähdössä maanantaina Tallinnaan. Pyysi minua mukaan ja minä suostuin. Maanantaina minulla on vapaapäivä: synttärivapaa. Olen varannut lääkärin maanantaiksi, mutta huomenna perun sen. Tytär tilasi jo deodoranttia Tallinnan laivalta.

Päivän onnistumiset:

1. Hyvä ero vakiasiakkaasta.

2. Tulossa Tallinnan reissu synttäreille.

3. Mahakipu hellitti illalla.