Heräsin aamulla kymmenen maissa puhelimen soittoon. Siellä oli nainen joka jo eilen soitti minulle. Kyseessä oli yh-tukipuhelu. Nainen kertoi tapaamissopimuksen ongelmista ja erikoisesta oikeudenkäynnistä. Lapsen isä oli saanut oikeudessa enemmän tapaamisoikeutta mitä oli pyytänyt. Juhannuksena poliisit olivat pidättäneet miehen ruorijuopumuksesta ja lapset olivat silloin kyydissä. Aikaisemmin on jo rattijuopumustuomioita. Neuvoin naista turvautumaan lakimieheen ja vaatimaan uutta tapaamissopimusta.

Piti lähteä päivällä hommiin ja ottaa poika mukaan. Ei huvittanut yhtään työt ja poikaa huvitti vielä vähemmän. Söin aamupalaa, katselin yhden tallenteen ja sitten olikin jo nälkä. Keitin perunoita ja perkasin eilen ostamaan broileria tykötarpeiksi. Lopulta olin ikkunanpesussa neljältä. Yksin.

Sain pestyä melkein kaikki ikkunat. Yksi yläkerran pikkuikkunoista kaipaa pitelijää, eli en saa sitä yksin pestyä. Ikkuna avautuu ylöspäin. Myös kuistin ikkunat on vielä pesemättä ulkopuolelta ja ehkä jääkin pesemättä. Pitäisi olla tikkaat tai telineet.

Työaika tänään 4,5 tuntia. Huomenna menee varmaan sama aika lattioiden ja kaappien kanssa. Poika lupasi varmasti lähteä mukaan! Onneksi minulla oli tänään kaverina radio. Tyhjässä talossa musiikki soi oikein kaikuvasti. Jos näitte tanssivan ikkunanpesijän Koivistonkylässä, niin se olin minä. Lauloinkin myös!

Minulla on kaksi hyönteisenpuremaa ja molemmat vuotavat visvaa. Toinen purema on jalassa ja toinen kädessä. Kutiavat vähän, mutta ovat tosi isoja ja kovia paukamia. Ei kai syytä huoleen?

Päivän onnistumiset:

1. Puolikas lepopäivä.

2. Työt sujuivat mukavasti musiikin kera.

3. Tuli uusi työtilaus ensi viikolle.