Ensimmäinen puhelu tuli asentajalta joka laittoi meille kotiin hälytysjärjestelmän. Järjestelmästä on tullut jokin vikailmoitus ja asentaja tulee tarkistamaan keskusyksikön tiistaina. Me emme ole mitään virhettä havaineet. Mutta hyvä että asia tarkistetaan.

Toinen puhelu tuli ex-poikakaveriltani. Hän oli vaihtanut puhelinliittymää. Puhelu näkyi "tuntematon" tunnuksella. Mies lupasi laittaa tekstarilla uuden numeronsa, mutta eipä ole tietoa vielä tullut.

Kolmas puhelu tuli Finassimaailmasta. Olen jo kaksi kertaa sopinut tapaamisen edustajan kanssa ja kuitenkin perunut ne työesteiden takia. Nyt valehtelin ettei minulla ollut kalenteria lähettyvillä: en voinut sopia uutta aikaa. Tuskin enää soittaa minulle ja hyvä niin.

Neljäs puhelu tuli Tapiolan vakuutusmieheltä. Huomenna on viimeinen päivä muuttaa yel-vakuutuksen määrää. Uusi maksu tulee voimaan lokakuulla. Korotan maksua aika reippaasti. Sovittiin että minulta tullaan hakemaan allekirjoitus sopimukseen huomenna aamulla. Saan samalla kyydin Tampellan alueelle työkohteisiini.

Tänään olin uudessa työkohteessa. Avain oli jemmattu pihalle ja perheen koira oli minua vastassa. Koiralle oli jätetty musiikit soimaan ja se olikin mukava juttu. Arvioitu työaika oli kolme tuntia, mutta ylitin sen puolella tunnilla.

Minun piti vielä ulkoiluttaa koira työn päätteeksi. Ensin puin koiralle valjaat väärinpäin. Koira ei liikahtanutkaan. Korjasin virheen ja laitoin valjaat oikein. Silti koira ei halunnut lähteä pihasta mihinkään. Vedin ja maanittelin sitä liikkeelle. Yhden pissan se teki ja sitten kiireesti kotiin. Koira varmaan luuli että aion kidnapata sen. Se oli varsin tyytyväinen kun pääsi taas kotiinsa.

Päivän onnistumiset:

1. Uusi työkohde sovittuna: omakotitalon myyntisiivous.

2. Tyttären kanssa vielä iltakahville naapurustoon.

3. Suihku virkisti "autosaunan" jälkeen.