Tänään minulla oli oikein tyytyväinen asiakas. Hän oli arvioinut että omakotitalon myyntisiivoukseen menee aikaa 4.5 tuntia. Minä tein sen kolmessa tunnissa. Imuroin, pesin ja vahasin lattiat. Siistin myös pesuhuonetta. Lisäksi annoin vinkkejä kuinka talo laitetaan myyntikuntoon: turhat tavarat piiloon jne. Asiakas lupasi suositella minua ja ehkä tarvitsee palvelujani myös muutossa. Toivotin heille onnea myyntiin.

Poikkesin Hesessä aterialla ja samalla reissulla ostin muoviset vapaa-ajan kengät Varaosamaailmasta. Hinta 4,90 euroa. Seuraavassa kohteessa olin hieman myöhässä, mutta ei se mitään. Vaidoin petivaatteet ja laitoin pesukoneen päälle. Kone ei käynnistynyt! Tutkailin asiaa ja laitoin yhden vivun asentoon yksi. Se olikin linkouksen nopeus ja ykkönen on yhtä kuin tyhjän kanssa. Eli ei linkousta ollenkaan. Asiakas ei ollut vihainen, koska moka oli hänen. Laittaa aina minulle koneen valmiiksi ja nyt oli linkous unohtunut. Oli kyllä aika hankalaa ripustella linkoamattomia pyykkejä kuivumaan.

Hain itselleni ja pojalle pitsat kotimatkalla. Tytär tuli myös käymään, joten pitsat jaettiin kolmeen pekkaan. Vein tyttären Kaukajärvelle ja menin ostoksille Turtolan Citymarkettiin. Ostin Mariskoolin huomiselle vierailulle: kaverini tyttären ylioppilasjuhliin.

Päivän onnistumiset:

1. Poika vei Aamulehteen koiramme onnittelukuvan.

2. Tyytyväinen asiakas ja jaoin mainoksia hänen kotikadulleen.

3. Tapasin kaupalla pari tuttua joita en ollut tavannut pitkään aikaan.