Tänään oli aika raskas reissu Helsinkiin. Lähdimme matkaan yhdentoista maissa ja tytär oli kuskina koko matkan. Tyttären kaverin poikakaveri oli oikein mukavaa matkaseuraa. Hän kertoi hyvistä ja huonoista hiilareista sekä järkevistä ruokatottumuksista. Lisäksi keskustelimme asuntokaupoista. Matkalla kävimme Linnatuulessa kahvilla.

Haimme Herttoniemestä tyttärelle sängyn, tv-tason, DVD-soittimen ja telkkarin. Paluumatkalla poikkesimme Espoon Ikeaan. Tytär osti pihakalusteet parvekkeelle. Lisäksi yhden taulun, keittiökamaa, peilin, kellon, lamppuja jne. Ostokset yli 350 euroa. Minä ostin vain pientä tilpehööriä ja ruokatarvikkeita. Ostokset 18 euroa. Kävimme myös syömässä Ikean ruokalassa.

Ikeasta lähdimme kotimatkalle vasta kuuden jälkeen. Kahvipaussi Riihimäen ABC:llä. Palautin lottoni ja samalla sain lottovoittoni lunastettua. Viisi ja lisänumero antoi noin 36 euroa. Olimme paluumatkalla jo aika väsyneitä. Tytär soitti tuttavaperheemme miehelle ja hän lupasi tulla kantamaan tavaroita. Saimme yhdessä raahattua tavarat tyttären asuntoon.

Minulla kiersi mahassa aika lailla, kun olin juonut kahvia tavallista enemmän. Soitin pojan hakemaan minua kotiin ja olin siis täällä kotona vasta klo 22.30. Äkkiä omaan vessan räjäyttämään. Huh helpostusta! Tytär ja tuttavaperheen mies jäivät pähkäilemään muuttotavaroiden keskelle.

Huomenna olen menossa pesemään ikkunoita asiakkaan luokse ja otan pojan mukaan työharjoittelijaksi. Tyttären luokse vielä auttamaan muutossa ja lisäksi tuttavaperheen luokse eroneuvotteluihin. Kaverini odottelee vielä tytärtä ja minua kahvivieraaksi. Rauhallinen pääsiäinen toden totta.

Päivän onnistumiset:

1. Hesan reissu oli kiva, vaikkakin raskas.

2. Automatkalla hyvät jutustelut.

3. Ihanaa olla taas kotona.