Nukuin oikein hyvin ja heräsin yhdeksän jälkeen. Ensin olin toki laittanut kännykät ja kellot muutaman kerran torkulle. Myöhästyin työkohteestani kaksi minuuttia. Asiakas huomautti asiasta ja tarkistimme kellot. Minusta olin vain sen kaksi minuuttia myöhässä, mutta hän oli melkein kymmenen minuutin kannalla. Olin sitten kohteessa kymmenen minuuttia ”yliaikaa”.

Siivous sujui ihan OK ja hauskat jututhan meillä oli. Naurettiin moneen kertaan. Ymmärrän tätä vanhusta hyvin: hän on ”vankina” huoneessaan ja on aika vähän asioita mihinkä hän voi puuttua. Yksi niistä olen minä ja sallin sen hänelle. Seuraavan kerran menen kyllä ajoissa paikalle. Tähän mennessä olen myöhästynyt kaksi kertaa: ensin kolme minuuttia ja nyt kaksi. Ne ovat liikaa!

Seuraavassa vakikohteessa oli perheen isä nukkumassa, heräsi kun minä saavuin paikalle. Juttelimme jonkun aikaa ja sitten hän lähti poikaansa vastaan. Lähtiessäni tämä mies taas nukkui täyttä päätä. Oli kuulemma valvonut viime yönä selkäsärkynsä takia.

Poika oli jo kotona kun saavuin itsekin kotiin. Koulussa oli ollut kuulemma hauskaa sählypelissä. Poika oli heitetty vastapuolen pelaajaa vasten. Aika erikoisia nämä nykynuorten hauskuudet. Huomenna on taas liikuntaa. Mitähän he silloin keksivät?

Terveisiä saunasta! Aivan saunanpuhtaana täällä kirjoittelen. Poika on nyt vuorostaan saunassa. Koiraa pitää vielä ulkoiluttaa ennen yötä, ettei se pissaa eteiseen. Huomenna on kaksi vakituista työkohdetta edessä. Onneksi työt alkavat vasta kymmenen jälkeen.

Soitin tänään lauantain asiakkaalle. Siirsin työn aloitusaikaa parilla tunnilla. Menen Suoramalle jo klo 13.00 ja ehdin hyvin valmistautumaan illan teatteriin. Luvassa on mukava ilta tyttären kanssa Tampereen teatterissa ja näytös on Cabaret. Ystävänpäivän kunniaksi sai kaksi lippua yhden hinnalla. Säästöä heti 20 euroa. Korjaus: säästöä tulee 40 euroa, eli aika kalliita nuo musikaalin liput.

Päivän onnistumiset:

1. Hyvä työpäivä.

2. Saunassa tuli hyvä olo.

3. Odotan jo lauantaita ja teatteria.