Nyt kokeilen kirjoittaa suoraan Vuodatuksen editoriin. Aikaisemmin olen kirjoittanut Wordiin ja kopioinut kirjoitukseni editoriin huonolla menestyksellä. Nimittäin julkaistu kirjoitus on ollut täynnä koodia ja kappalevälit "pomppivat". Esikatselu ei ole toiminut aikoihin. Toimiiko muilla?

Nauratti aamulla keittiössä. Heräsin kymmeneltä kellon soittoon ja menin suoraan keittiöön, kuten aina. Koira ja kissa tulivat sinne myös (yleensä ne nukkuvat pidempään). Me kaikki joimme vettä aamurituaalina. Koiralla on vesikippo lattialla, kissalla tiskipöydällä ja minulla on se sama vanha vesilasi aina pöydän reunalla valmiina.

Työpäivä sujui hyvin. Vastassa oli tämä eläkeläismies ja hänen poikansa. Poika oli vienyt raskaat matot pihalle ja hakannut ne. Minä tuuletin kevyemmät matot, imuroin, moppasin ja pyyhin pölyt. Työaikaa meni melkein kaksi ja puolituntia. Laskutan vain kahdesta, koska asiakas on sotaveteraani. Tarjosi minulle ystävänpäiväkarkin ja nyt juttelimmekin aika paljon.

Nyt olen lähdössä tyttären kanssa teatteriin. Äkkiä vaan vaatteiden vaihto ja syön nopeasti jauhelihakiusausta.

Päivän onnistumiset:

1. Rento ja rauhallinen aamu.

2. Kiva työkohde ja mukava asiakas.

3. Lauantai-ilta muualla kuin kotona.