Aamulla olin heti myöhässä. Innostuin juttelemaan naapurin miehen kanssa ja lähtö viivästyi vartin verran. Asiakas ei valittanut yhtään. Siivous sujui OK. Annoin laskun ennen lähtöäni. Kiirehdin seuraavaan kohteeseen, eli Hämeenpuiston lähettyville.

Siellä olikin perheen isä paikalla koiran kanssa. Juttelimme niitä näitä ja koira kävi yllättäen oikein kunnolla tervehtimässä minua. Ilmeisesti sen valeraskaus on nyt ohi. Siivous oli OK.

Matkasin seuraavaan kohteeseen, mutta matkalla kävin Sokoksella salaatilla. Sain aika pienen annoksen: ovatkohan he pienentäneet lautasten kokoa? No. toisaalta iso annos olisi vaan väsyttänyt.

Kohteessa oli vastassa asiakkaan sisko ovea avaamassa. Onneksi olin täsmällisesti paikalla. Tein imuroinnin, moppipyyhinnän ja pyyhin tasot puhtaaksi. Lisäksi imuroin laatikot ja kaappien alahyllyt. Sauna ja WC tuli myös siivottua. Asiakas poikkesi paikalla työni puolivälissä. Laitoin hänelle jo laskun matkaan.

Poika oli tehnyt lumityöt ja oikein kunnolla. Piha oli aurattu oikein laajasti. Eilen olin niin väsynyt että oikein porua vääntäen valitin pojalle. Poika oli ymmärtänyt viestin. Hänellä oli ollut taas raskas työpäivä harjoittelussa. Huomenna työt alkavat klo 7.40. Poika on jo nukkumassa!

Minulla alkaa työt vasta klo 14.00. Vakituinen asiakas peruutti tänään huomisen aamun hommat. Heillä on lapset kipeänä ja se oli mielestäni hyvä peruste. Menen heille vasta kahden viikon päästä. Vaativatko kotityöpalvelut yleensä korvausta peruutuksista?

Päivän onnistumiset:

1. Sähköpostissa uusi asiakaskysely.

2. Mukava työpäivä.

3. Poika oli tehnyt lumityöt hyvin.