Asiakas soitti aamulla ja siirsi tapaamista myöhemmäksi. Minä lähdin matkaan yhdentoista maissa ja arvioin että olen perillä kahdentoista pintaan. Soitin asiakkaalle että olen nyt heidän paritalonsa edessä. Asiakas tuumasi että he eivät asu paritalossa. Selvisi että olin Viialassa, vaikka kohde oli Toijala. Samannimiset kadut molemmissa!


No, nopeasti ajoin oikeaan paikkaan. Raivasin kodinhoitohuonetta: pussitin pesuaineet, pyyhkeet, kosmetiikka-aineet ja sälät. Osa tavaroista lähti autotalliin. Työaika oli vain kolme tuntia. Asiakas olisi jo maksanut tänään, mutta lupasin laskuttaa vasta huomenna. Matkakuluista ei ollut puhetta. Ajattelin laskuttaa sen ajomatkani verran: 2 x 45 minuuttia = 42 euroa. Kotitalousvähennyksen jälkeen hinta on vain 16, 80 euroa. Toivottavasti asia sopii asiakkaalle.


 

Olipa muuten aika kauhea ajaa moottoritiellä: sadetta ja loskaa. Vesisateen takia maisema on taas pimeä ja loskainen. Minä en jaksaisi ajaa useamman kymmenen kilometrin työmatkaa päivittäin. Ja ihmiset ajavat kuin hullut. Mihinkä heillä on kiire? Hautaan, vai minne? Navigaattorissa oli äänet ihan minimillä joten sain vaan seurata näyttöä. Onneksi näyttö pysyi tuulilasissa hyvin kiinni. Huomista varten sain asennettua äänet isommalle.


 

Vanhin siskoni soitti illalla. Toiselta siskoltani oli auto hajonnut ja sitä ei kuulemma kannata enää korjata. Nyt siskoni saa lainata toisen siskoni autoa. Keskustelimme kuinka voisimme auttaa tätä keskimmäistä siskoa. Rahat ovat hänellä varmaan aika finito. Uskon että hänellä on talossaan paljon hänelle turhaa myytävää tavaraa. Juttelin asiasta tyttäreni kanssa ja päätimme mennä lähiaikoina auttamaan siskoani. Vanhin siskoni lupasi lainata uuden auton ostoon rahat siskollemme.


 

Poika löysi tänään kännykkänsä työharjoittelupaikastaan. Puhelin oli ollut perjantaista lähtien pihalla sateessa. Ja se toimi silti! Nyt se ladattiin ja minä laitoin sen hetkeksi patterille. Näytössä oli hieman kosteutta, mutta sekin haihtui pian. Aika hyvä puhelin. Pojalla on nyt käytössä kaksi kännykkää. Huomenna hänellä alkaa työharjoittelu klo 7.45. Toivottavasti herää, koska minulla kello ei soi niin aikaisin. Minun on oltava Toijalassa vasta klo 10.30.


 

Päivän onnistumiset:

1. Hartia- ja niskakipu on hellittänyt.

2. Uusi mukava asiakas.

3. Mukavaa jutustelua siskon kanssa.