Olin päivällä vakiasiakkaan luona. Homma sujui vanhaan malliin. Mattoja ei tarvinnut viedä pihalle. Enimmäkseen aika sujui seurustellessa. Olemme löytäneet yhteisen huumorin asiakaan kanssa. Vitsailemme työn tarkkuudesta: onko se maljakko nyt varmasti keskellä hyllyä jne.


Matkasin seuraavaan kohteeseen ja söin matkalla yhden leivän. On tosi vaikeaa keksiä eväitä automatkalle. Kohteessa oli perheen mies paikalla ja myöhemmin lapsikin tuli paikalle. Mies oli innostunut karsimaan vaatevarastoaan: monta pussia oli lähtenyt roskiin ja osa on menossa UFF:lle. Siivous sujui ihan OK. Menen heille vielä ensi tiistaina.


Uusi asiakas soitti ja kysyi joulusiivousta. Kalenteristani löytyi aikaa vain lauantaille. Asiakas kertoi että se sopii hänelle. Niinhän se sopii minulle myös: lauantai on siis työpäivä.

Kotona keitin teetä ja tein itselleni hyvän homejuustoleivän. Katselin telkkaria ja torkahdin nojatuoliin. Onneksi tytär tuli kyläilemään ja keitimme sitten kahvit. Poika ja tytär nauttivat myös jäätelöä. Kirjoittelin viime tingassa joulukortteja.


Piti soittaa siskolle ja kysellä osoitteita. Osan osoitteista hain Eniron palvelusta. Kortit lähtivät matkaan ykkösluokan merkeillä. Kortteja oli 23 kappaletta. Ex-anoppi sain myös joulutoivotuksen. Olen lähettänyt sen hänelle jo 16 vuoden ajan, mutta hän ei ole minua muistanut.


Huomenna minulla on kaksi työkohdetta. Pojalla ei ole koulua, joten hän saa olla minulla kyytimiehenä. Kellot ovat soittamassa kahdeksan aikaan.Poika oli soittanut työharjoittelupaikkaan ja hänellä on haastattelu perjantaina. Toivon että hän saa paikan. Saa taas peukuttaa!


Päivän onnistumiset:

1. Uusi tilaus asiakkaalta.

2. Koti-ilta lasten kanssa.

3. Joulukortit ovat postissa.