Illalla olin omakotiyhdistyksen syyskokouksessa ja minua ei enää valittu puheenjohtajaksi. Takana oli junttakokous eli minua vastaan oli kerätty porukkaa äänestämään vastaehdokasta. Oikeastaa ei harmita yhtään! Mutta se harmittaa että yhdistyksen sihteeri on puhunut perättömiä minusta: mustamaalannut toimintaani. Uusi puheenjohtaja on ongelmanaapurini, juuri hän joka on aiheuttanut harmia. Näin hän kostaa minulle. Se siitä.


Päivällä kävin Ensimetrissä anomassa lisää starttirahaa. Minut tyrmättiin melkein heti. Olen kuulemma saanut sitä jo enemmän kuin tavallinen yrittäjä. Tampereella on tapana antaa sitä vain 9 kuukautta ja minulle on myönnetty 12 kuukautta. Että vielä kehtaan hakea lisää! Lupasivat soittaa minulle päätöksestä.


Kävin vaateostoksilla ja monen sovittelun jälkeen ostin kauniin tunikan, tai onko se nyt pusero. Harmaanmusta, jossa on hopeanvärisiä palloja. Pusero kimaltelee hienosti. Hinta oli noin 20 euroa, mutta kun liityin KappAhlin jäseneksi sain alennusta 25 prosenttia. Jäsenyys on maksuton.


Ostin Sokokselta fetajuusto-perunasalaattia ja yhden jälkiruuan mukaani. Matkasin vakipaikkaani siivoamaan. Paikalle tuli heti jälkeeni perheen mies. Hän lähti koiraa ulkoiluttamaan ja sillä välin minä söin evääni. Juttelin miehen kanssa aika kauan siivouksista ja varsinkin raivaussiivouksista.


Kiirehdin kotiin ja telkkarin ääreen. Katselin suosikkisarjaani ja lähdin sitten illan kokoukseen. Ja kokous olikin sitten ihan fiasko. Näin tällä kertaa, valitettavasti. Kokouksen jälkeen kävin ruokakaupassa kotimatkalla.


Päivän onnistumiset:

1. Hieno vaate ostettu.

2. Hyvä juttutuokio asiakkaan kanssa.

3. Menetys on varmaan eduksi.