Kävimme aamulla saunassa ja se olikin virkistävää. Minä saunoin kymmenen jälkeen ja poika vasta lähempänä kahtatoista.


Sitten lähdin Hervantaan uuden asiakkaan luokse. Palvelutalo löytyi kun kyselin paikallisilta neuvoja. Vastassa oli mukava mummeli hengityslaitteen kanssa. Hänellä oli käynyt siivooja parin viikon välein ja siivousaika oli ollut puolituntia. Kehuin että minulla on minimi kaksi tuntia. Jotenkin sitten sovimme tunnin siivouksesta.


Käynnin jälkeen mietin asiaa tarkemmin: asiakkaalla ei ole mitään siivousvälineitä: imuri ja moppi ämpäreineen on kuljetettava paikalle. Tunti tuo vain kuluja: kirjanpito, alv, verot ja bensakulut. Käteen ei jäisi paljon mitään. Soitan maanantaina ja perun koko homman.


Kävin Hervannan jälkeen kaverillani kahvilla. Remontti edistyy, mutta pölymäärä lisääntyy. Kahvin kanssa söimme italialaiset leivät. Joku uutuustuote?


Illan olin kotona ja töllöttelin telkkaria. Uudet käyntikorttini tuotiin minulle oikein moottoripyöräkyydillä. Maksoin ne käteisellä.


Illalla, tai oikeastaan yöllä kaverini soitti minulle. Hänen miehensä oli ryypännyt naapurissa ja rikkonut paikkoja kotona. Poliisit olivat vieneet miehen Sorille. Vatvoimme asiaa ja kehotin selvittämään asiaa huomenna. Sen viimeisen kerran. Niitä viimeisiä kertoja on jo ollut muutama.