Heräsin jo seitsemältä, koska päivästä oli tulossa kiireinen. Ensimmäinen homma alkoi yhdeksältä: vakiasiakas Nattarissa. Perheen koira oli iloisena vastassa. Kun työt oli tehty, kiirehdin kotiin. Söin nopeasti pikanuudelit ja lähdin Uuteenkylään.


Ostin muuten eilen Remun mainostamaa Mivitotal flexiä. Uskomatonta, mutta luulen että se jo vaikuttaa. Olen hieman pirteämpi ja energisempi. Pakko tässä pimeydessä saada

jostakin lisäenergiaa.


Siellä siivosin, vein jätepaperit keräykseen ja otin pullot sekä tölkit autoni tavaratilaan. Sitten lähdin kohti uutta asiakasta, eli Hämeenpuistoon. Olin hieman etuajassa ja soitin asiakkaalle. Puheluun ei vastattu, vaan se meni vastaajaan. Se ilmoitti että olin soittanut Suomen Punaisen Ristin turvatalon puhelimeen. En jättänyt viestiä, mutta aika nopeasti minulle soitettiin takaisinpäin. Kyselin laskunmaksajaa ja minulle ilmoitettiin että poika (eli tilaaja) maksaa laskun itse.


Poika tuli avaamaan asunnon oven ja häipyi melkein saman tien. Ilmoitti uudeksi osoitteeksi Keskustori 5:n, eli se on nuorten turvatalon osoite. Käteistä hänellä ei ollut, kun kysyin maksua. Saa nähdä saanko maksun?


Kämppä oli aika kauheassa kunnossa. Riittää varmaan se että kerron että nyt pesin elämäni ensimmäisen kerran vessanpöntön suihkulla sekä ulkoa että sisältäpäin. Sitä itteensä oli yltympäri. Tiskit tiskasin ja pesin lattiat. Huh, huh!


Kokonaisuudessa minulla oli nyt ennätyspitkä työpäivä: seitsemän tuntia. Liikkumisineen siitä tuli noin yhdeksän tuntia. Sain taas soiton uudelta asiakkaalta. Hän tilasi minut ensi perjantaiksi Linnaimaalle. Asunnossa on ikkunanpesua, lattioiden vahausta ja kaappien siivousta tiedossa. Olin varannut perjantaiksi ajan optikolle, mutta se on nyt peruttava.


Illalla kävin Kangasalan Prismassa. Kauhistuin pitkiä kassajonoja ja siirryin lähikauppaamme eli Valintataloon. Kaupat ovat huomenna kiinni, mutta taas sunnuntaina auki. Mikähän paniikki ihmisillä on ruuan suhteen? Minä ostin perunoita, uunipaistia, maitoa, makaronia ja jauhelihaa. Eiköhän niistä saa viikonlopun ruuat.


Päivän onnistumiset:

1. Pitkä työpäivä.

2. Uusi asiakastiedustelu.

3. Energiaa lisää.