1983038.jpg

Blogini täytti 3-vuotta. Eli neljäs vuosi on alkanut blogimaailmassa. Aika ahkerasti olen kirjoitellut: tavoitteena kirjoittaa joka ikinen päivä. Ihan muutaman kerran on päivitys jäänyt väliin ja nekin on johtuneet hyvistä syistä. Olen aika pedantti.


Kuvassa olen Muumio elokuvan kammotuksen kanssa. Minä olen siis kuvassa siinä etualalla.


Tänään olin siivoamassa Tammelassa mukavan muorin luona. Hän oli tilannut minut neljäksi tunniksi, mutta työaikaa tuli vain reilu kolme tuntia. Ilmoitti että hän kyllä maksaa neljästä ja sehän sopii minulle. Vein kaikki matot pihalle ja hakkasin ne. Petauspatja pääsi myös ensimmäisen kerran pihalle. Pyyhin lattiat ja pesin yhden ikkunan.


Rappukäytävässä tapasin siivoojan joka siisti rappuja. Juttelimme ja sain tietää että hän oli tehnyt työtään 18 vuotta Lassila ja Tikanojalla. Palkka on 8,50 euroa tunnilta, sisältäen kaikki lisät. Työ on kiireistä ja raskasta, eli nainen on orjapalkalla työssä. Toivottelin hänelle tsemppiä ja hän tuntuikin olevan aika mielissään että joku hänen kanssaan jutteli. Olkaapa ystävällisiä seuraavan kerran kun tapaatte siivoojan: jutelkaa ja kehukaa kuinka on siistiä jälkeä. Se ei maksa mitään, mutta saatte yhden ihmisen onnellisemmaksi.


Kävin palauttamassa kirjastoon Vippi-laina kirjan. En ehtinyt lukemaan sitä viikossa ja kyselin saanko lainata sen uudelleen. Kuulemma virkailija ei saa antaa sitä heti takaisin. Hetken päästä toinen virkailija tuli sanomaan minulle että nyt se kirja on taas hyllyssä, eli lainattavissa. Hyvää palvelua! Yritän nyt lukea sen kirjan kun sain laina-aikaa lisää.


Kävin myös Lidlissä. Ostin pakasteruokia ja niillä selviän muutaman päivän. Poika on Hämeenkyrössä siskollani ja nyt minun ei ole pakko laitella joka päivä ruokia. Lainasin kyllä kirjastosta pari keittokirjaa. Niitä on mukava lukea.


Soitin aamulla Fonectalle ja tein taas pari muutosta mainokseeni. Lähettävät oikovedoksen minulle hyväksytettäväksi. Harkitsin jo mainoksen peruutustakin. Melkein 500 euroa puhelinluettelomainoksesta on iso summa. Mutta päätin että ainakin nyt yhden kerran mainostan siellä. Jospa saisin asiakaskunnan vakinaistettua ensi vuoden aikana. Se on tavoite!


Huomenna on pakollinen vapaapäivä, eli ei ole tilauksia. Vesisade on taas alkanut, mutta taidan jakaa silti mainoksiani huomenna.