1850281.jpg

Reissu oli oikein mukava ja rentouttava. Mutta silti on mukava olla taas kotona!


Lauantaina lähdimme klo 13.30 linja-autoasemalta ja poikani kyyditsi minut ja kaverini sinne. Bussimatkalla Helsinkiin pysähdyimme mennen ja tullen Linnatuulessa pikaisesti. Menomatkalla ostimme likkakavereideni kanssa siiderit huoltsikalta. Minä en ole yleensä siiderin ystävä, mutta löysin aika hyvän: jääappelsiini oli raikas juoma.


Laiva oli uusi ja siisti. Samoin hytti. Kolme naista samassa hytissä onnistui yllättävän hyvin. Tuntui kyllä että aina joku meistä oli vessassa. Joko laittamassa piilolinssejä, pissalla, meikkaamassa tai hampaita pesemässä. Sopu sijaa antaa.


Heti laivan lähdettyä kohti Tallinnaan menimme syömään seisovaan ruokapöytään. Maha tuli todella täyteen vaikka kuinka vähän yritti ottaa maisteltavaa. Ruoka oli hyvää. Sitten shoppailimme ja lähdimme ravintolaan. Yökerhossa oli soittamassa Joku Paikallinen Bändi ja hyvin pojat soittivatkin. Tanssimme aika paljon. Känniläisiä ei näkynyt paljoakaan ja useimmat heistä olivat sitten virolaisia eivätkä suomalaisia. Viihdyimme ravintolassa aamuneljään asti.


Aamulla lähdimme ennen yhdeksää Tallinnaan ostoksille. Vettä satoi aika lailla, joten kävimme vain läheisessä kauppapaikassa satamassa. Ensin kävimme hyvällä aamupalalla läheisessä hotellissa. Minä ostin puseron, puoliperuukin ja kulmien värjäyksen. Kulmakarvani ovat nyt pikimustat, vaikka pyysin ruskeaa väriä. Yritän nyt hinkata niitä vaaleammiksi.

1850302.jpg

Paluumatka laivalla sujui nopeasti. Kävimme kuuntelemassa karaokea ravintolassa. Minä tanssin erään laulajan kanssa ja kaverini otti siitä kuvan. Laivalla muuten kiersi kaksi valokuvaajaa ja heiltä sai ostaa valokuvia. Minä olin kuvissa yleensä aivan kauhean näköinen ja pyysinkin heitä deletoimaan kuvani.


Kotona Tampereella olimme illalla kahdeksan maissa. Poika tuli hakemaan minua ja kaveriani. Tytär oli tänään käynyt meillä ja poika oli saanut viedä hänet kotiinsa. Oikein hyvä että pojalla karttuu ajokokemus ja myös yksinajo. Mielestäni hänellä ajaminen sujuu kokoajan paremmin.


Huh hei. Huomenna olen menossa uuden asiakkaan luokse siivoamaan Tammelaan. Matot pihalle ja tavallinen kotisiivous edessä. Onneksi saan nukkua yhdeksään asti. Tiistaiksi olen sopinut kaksi tapaamista samalle kellonlyömälle. Peruutan kirjatyöryhmään osallistumiseni ja menen tapaamaan tulevaa asiakasta.