Päivällä menin taas ikkunoita pesemään. Hommaan kului kaksi tuntia eli kokonaissaldoksi tuli 12 tuntia. Laitoin tänään laskun menemään Helsinkiin painon pääpaikkaan. Tämä on kyllä siinä miellyttävä työ, että aina vaan kiitellään. Asiakkaat ovat tyytyväisiä kun näkevät puhtaat paikat.

Kävin keittolounaalla Tullintorilla. Nakkikeitto ja salaatti maksoivat 5,50 euroa. Luin samalla vanhoja Iltalehtiä. Kaipasin kunnollisia silmälaseja. Ensi viikon tavoite on päästä optikolle ja saada hyvät lukulasit.

Menin seuraavaan siivouspaikkaan, vakituiseen sellaiseen. Olin hieman etuajassa, eikä kukaan ollut kotona. Ehdin jo aloittamaan imuroinnin, kun perheen isä ja koira tulivat kotiin. Koira oli kuulemma jo hississä haistanut minut: häntä alkoi heilumaan ihan vimmatusti. Koiran isäntä lähti ostoksille ja minä jäin koiran kanssa siivoilemaan. Koira touhusi omiaan ja minä siivoilin. Muutaman kerran koira murahteli minulle. Totesin sille että otammeko ottelun ihminen vastaan mäyräkoira. Tiedän kuka voittaa. Ystäviähän me koiran kanssa olemme: sitä piti rapsutella ja silitellä.

Ehdin kotiin neljän jälkeen ja torkahdin hetkeksi sängylle. Viiden jälkeen lähdin jo Sampolaan. Kyseessä oli Tamperelaisen tilaisuus. Yhdistykset saavat nyt kirjoitella juttujaan lehden nettisivustolle ja kerrottiin uudesta julkaisu järjestelmästä. Minä sain kahdet tunnukset sivustolle, omat ja yhdistyksen. Nyt ihan sormet syyhyää uusien juttujen takia. Kirjoittelin aikoinaan muutaman vuoden Mansemediaan ja nyt pääsen jatkamaan ”leikkitoimittajan” juttuja.

Pojalla on huomenna ajotunti kahdeksalta. Eli ajokortin suoritus jatkuu. Toivottavasti hän saa kortin pian.