Päivällä sain postissa uuden asiakkaani avaimen. Ohessa oli myös tarkka työmääräys. Tein sovitut työt ja aikaa kului hommaan neljä tuntia. Pääsin aloittamaan työt vasta klo 15.00 jälkeen. Asiakas lupasi että saan viedä kaikki pullot ja tölkit kaapeista ja minähän vein. Neljästä muovikassillisesta sain rahaa 9,50 euroa. Aika paljon seassa oli myös pantittomia pulloja ja tölkkejä. Raivasin eteisen kaappeja ja nyt tuli eteen se, etten tiennyt mitkä tavarat ovat roskaa ja mitkä ei. Tavarat olivat nimittäin enimmäkseen kalastustarvikkeita ja niistä minulla ei ole tietoa. Sain kuitenkin kaapit hyvään järjestykseen: siivouskaapissa järjestelin hyllyt uuteen uskoon. Laitoin asiakkaalle kirjeen, jossa kerron tekemiseni ja ehdotukseni tavaran hävitykseen. Laskun laitoin tänään postissa. Siitä sainkin riidan aikaiseksi pojan kanssa.

Mutta ensin päivän ensimmäisestä työstä. Olin vakiasiakkaan luona, kuten käyn siellä viikoittain. Aikaistin käyntiäni tunnilla, jotta en olisi koko iltaa uudella asiakkaalla. Autoa oli hankala saada parkkiin, koska lähistöllä oli pienoisgolftapahtuma. Perheen koira oli minua vastassa haukkuen ja muristen. Välillä se tuli kuitenkin tervehtimään minua: hyppi vasten ja antoi suukkoja. Ei taida koira ymmärtää ristiriitaisia viestejänsä. Sain hommat tehtyä normaalisti ja kiirehdin kohti uutta asiakasta. Vettä satoi ihan kaatamalla ja ukkonenkin jyrähteli.

Tulin kotiin kahdeksan maissa ja olin aika väsynyt. Laitoin saunan lämpenemään ja töllöttelin telkkaria. Huutelin pojalle yläkertaan että minun olisi tultava tulostamaan muutama lasku. Sitten pääsisin saunaan. Koira on ensin ruokittava ja ulkoilutettava. En päässyt tulostamaan, koska pojalla oli peli kesken. Sitten meni hermo: huusin ja päivittelin tätä tilannetta. Pakko saada toinen tietokone että pääsisi lukemaan sähköpostit koska vaan ja samalla tulostelemaan laskuja jne. Lopulta poika meni saunaan ja käytti koiran pihalla. Vei myös kiireisimmän laskun postilaatikkoon. Minä pyytelin anteeksi hermostumistani. Poika kävi jo saunassa ja nyt olisi minun vuoro mennä.