Tulin justiinsa kotiin, päivä venyi ihan yöhön asti.

Päivällä olin uuden asiakkaan luona: pakastimen sulatus ja kellarikopin tyhjennys oli päätyönä. Asiakas oli todella mukava leskirouva. Tietysti joimme kahvit yhdessä ja juttua riitti. Nyt en tiedä monestako tunnista laskutan? Olin paikalla neljä tuntia, mutta varsinaista työtä tein vain kolme tuntia. Lisäksi minulla on nyt auto täynnä pulloja ja lasitölkkejä kierrätykseen menossa. Jaoin mainoksia samalla reissulla Kalevaan.

Menin kotiin ja laitoin pitsataikinan kohoamaan. Sitten menin sovitusti Kissanmaalle uuden asiakkaan luokse arvioimaan työaikaa. Kukaan ei avannut ovea ja perään ei ole soiteltu.

Kotona tein pitsan valmiiksi ja melkein heti lähdin kaverini kanssa Kangasalle Rompepäiville. Haimme vielä yhden kaverin matkaan mukaan.

Minä en ostanut Rompepäiviltä mitään, mutta kaverini kaveri osti sitäkin enemmän. Hän tarvitsi rekvisiittaa kahvilaansa. Aiheena on hevoset.

Kotiin tulin tosiaan vasta puolenyön maissa. Naapurin koira oli taas vapaana. Tänään juttelin lähipoliisin kanssa sekä koirasta, lasten yksinolosta ja siitä crossipyörällä ajelusta. Poliisi soitti lasten äidille. Tilanne ei ole parantunut, pojat ovat taas yksin kotona ja äiti on taksia ajamassa. Mopo on kyllä ollut parkissa koko päivän. Ihan hiljaisuus on vallinnut! Ensimmäiset kostotoimenpiteet on kyllä tehty: minun kukkalaatikkoni, joka oli tonttien rajalla, on potkittu rikki.