Jostain kumman syystä heräsin jo seitsemän aikaan. Aamu oli rauhallinen: poika, kissa ja koira jatkoivat unia ja minä luin rauhassa Aamulehteä. Aamupalan söin vasta yhdeksän maissa, ruoka ei maistu heti heräämisen jälkeen.

Päivällä paistoin eilen ostamani grillitaskut. Osassa oli juustoa välissä ja osassa tacokastiketta. Juustoiset olivat parempia. Söin muutaman ja lähdin sitten ostoksille.

Hain kissalle hiekkaa ja oli tarkoitus ostaa myös koiralle kuivamuonaa. Haluamani (veteraani koiralle tarkoitettu) koiranruoka oli eläinkaupasta loppu ja sitä ehkä tulee tiistaina. Minulle soitetaan sitten kun sitä on kaupassa tarjolla. Onneksi koiramme ruoka ei ole ihan lopussa.

Hain samalla reissulla Ärrältä yhden DVD:n lainaksi. Rambo oli ihan OK filmi, vaikka juoni ei ollut kaksinen. Katselin sen pojan kanssa yhdessä. Sitten nukuin pienet päikkärit koiran kanssa.

Kaverini soitti jo päivällä ja kysyi ostaako hän minulle otsalampun. Se oli tarjouksessa Anttilassa ja hinta oli vain viisi euroa. Pyysin ostamaan ja sovimme että käyn hakemassa sen häneltä illalla.

Menin sitten kylään illalla. Kaverini leipoi lihapasteijoita. Pasteijataikinat (pakasteet) olivat olleet tarjouksessa Prismassa, maksoivat vain puoli euroa kappaleelta. Juttelimme ja hän täytti pasteijoita. Minä sain hoitaa voitelupuolen. Sain yhden maistiaisen ja hyvä se olikin. Kotona olin vasta kymmenen maissa. Sovittiin pojan kanssa että sauna lämmitetään huomenna päivällä.

Aamulla aion leipoa sämpylöitä, leipä on ihan loppu. Muutenkin olisi tehtävä enemmän ruokaa kotona, tulisi säästöä. Aamulehdessä oli tänään juttu ruuan hinnoista. Päätoimittaja kokeili pärjätä pienellä rahalla perheensä ruokamenoista ja selvisikin hyvin. Olisi soittanut minulle, niin olisin voinut neuvoa. Juttu oli ihan hyvä, mutta siinä unohdettiin halvat leipomon myymälät ja kauppojen ale sulkemisaikaan. Meidän lähikaupassa saa monia tuotteita puoleen hintaan illalla kahdeksan jälkeen. Se on jo hyvä ale.