Koko päivä on ollut yhtä tuhrua. Mikään ei ole huvittanut, en ole edes naamaani pessyt saati meikkiä laittanut. Nukkumista, syömistä ja telkkarin töllöttelyä. Näillä toimilla saa muuten masennusta vielä syvemmäksi! Otin siis kaiken irti tästä tunnetilasta.

Sen verran ulkoilin että käytin koiraa pihalla. Tietysti rankka sadekuuro iski juuri silloin paikalle. Vaikka kävelimme vain sadan metrin päähän, niin kastuimme ihan totaalisesti. Siitä ei koirakaan pitänyt. Vein takkini saunalle kuivumaan ja kuivasin pyyhkeellä hiukseni. Tämä sade ei virkistänyt. Ahdoin itseni ruokaa täyteen ja menin päiväunille. Sillä välin oli poika herännyt.

Kun minä heräsin, olin heti pahalla päällä. Toimitin pojalle että nyt hän voisi mennä leikkaamaan ruohoa, nyt on saappaatkin olemassa.  Ei kuulemma onnistu. Sain siitä riidan aikaiseksi. Toisaalta ruohonleikkuu ei ollut oikein ajankohtaista, koska koko päivän oli sadellut. Välillä kyllä aurinko paistoi tosi kirkkaasti. Vaihtelevaa säätä.

Kaverini kysyi minua lenkille: Kaukajärveä kiertämään. Kieltäydyin ja ilmoitin että olen tosi väsynyt ja olotila on saamaton. Toki ulkoilu olisi piristänyt, mutta kun ei huvita niin ei huvita.

Sen verran saatiin kotihommia tehtyä että poika siivosi kissanvessan ja minä niputin jätepaperit. Keräsin lattioilta Aamulehdet jotka olivat koiran pissaa varten laitettu (koira ei ole nyt kyllä enää pissannut lattialle, ruokailu- ja ulkoilurytmiä on muutettu). Lehtiä on ollut lattialla myös kissan oksennusta varten.

Eilen kissa alkoi oksentamaan ja sain laitettua se eteen Aamulehden. Kun olin käyttänyt koiraa pihalla, niin sisälle päästyään koira astui lehden päälle oksennukseen ja käveli tahrat lattialle. Kyllä minä siunasin näitä ihania lemmikkejä. Oikeesti ne sitä ovatkin.

Huomenna olen menossa kaupungille. Vien isomman starttirahantilityksen viimeisen tilityksen työkkäriin ja samalla reissulla käyn kysymässä rakennusvalvonnassa siitä tontin lohkomisesta. Anonyymi tuolla kommenteissa kyseli, eikö starttirahantilitystä voi postittaa? Kyllähän sen voi, mutta minä en aina luota tuohon Itellaan. Laitoin illalla Aamulehteen vastauksen rock- ja popkisaan. Yhdistyksemme taloudenhoitaja sai myös yhdistyksemme puhelinlaskun maksutiedot. Tiedotin samalla että hän voi siirtää liittymän omistussuhteen minulta itselleen. Turha minun on aina välittää maksutietoja hänelle.

Aika valitusta oli tämä kirjoitus, sorry. Toivottelen Teille kaikille oikein mukavaa viikkoa! Toivon myös että puhelimeni pirisee huomenna ahkerasti ja uudet, hyvät asiakkaat tilaavat palvelujani.