Nyt sain nukuttua oikein kunnolla: heräsin vasta klo 11.30. Ihanan pitkän unen aikana sain vielä katsella mukavia unia. Kaikki meni niin hienosti unessa. Eihän se pidä paikkaansa, että unet tarkoittavat päinvastaista?

Tein niitä sämpylöitä ja niistä tuli ihan littanoita. Taikina oli heti alkujaan liian löysä, se kyllä nousi hyvin. Kun kaadoin taikinan työpöydälle, niin se levisi laajalle alueelle. Lisäsin jauhoja ja siinä touhussa sain molemmat käteni taikinaan. Lisää jauhoja ja taikinaisella kädellä jauhopussista kiinni. Nyt on pussikin ihan taikinassa. Tiedän kyllä että hyvä leipuri ei suttaa kuin toisen kätensä. Sain nostettua kökkäreitä uunipellille ja annoin niiden nousta. Voitelin maidolla ja paistoin kypsiksi. Tuloksena lättänät, mutta ihan maukkaat sämpylät.

Kahden maissa soi ovikello. Minä olin edelleen yöpuvussa ja olin juuri laittanut saunan lämpiämään. Ovella oli poikani kaverin isä, hän kenen taloa olin vahtinut kaksi ja puoli viikkoa. Ensimmäisenä hän ojensi minulle kahvipaketin ja sitten minä selittelin outoa asuani. Lopulta meillä meni jutellessa melkein tunti. Tämä mies on myös yrittäjä ja kerroinkin hänelle murheitani. Hän otti käyntikorttejani ja mainoksiani mukaansa ja kyselee minulle asiakkaita. Ihana mies!

Menin saunaan ja löylyt olivat aika kipakat. Avasin pesuhuoneen ikkunan ja nautin raikkaasta ilmasta. Ihanne olisi päästä löylyjen välissä pihalle vilvoittelemaan, alasti. Se ei nyt ihan käy täällä omakotialueella. Joku voisi soittaa poliisille. Herättelin pojan ja hän sai mennä vuorostaan saunaan.

Kävin palauttamassa Rambon Ärrälle. Samalla reissulla kävin (taas) ruokakaupassa. Ostin eilen alekerman ja nyt ostin perunasipulisekoitusta sekä kinkkusuikaleita. Niistä syntyi tämän päivän ruoka: kinkkukiusaus.

Soitin kaverilleni, vaikka olin päättänyt pitää häneen etäisyyttä. Kaverillani oli tänään nimipäivä ja onnittelin häntä. Pyysi minut huomenna nimpparikahveelle. Lupasin mennä, ehkä tytär lähtee matkaan mukaan. Tytär poikkesi illalla. Hänen grillibileensä olivat menneet hyvin. Tytöt olivat olleet jatkoilla Love Hotellissa.