Taas pitkät yöunet, nukuin puoleenpäivään. Poika oli nukkunut yöllä vain pari tuntia ja hän oli herätessäni tietokoneella. Tänään meillä oli einespäivä: minä söin Saarioisten kebabin riisillä ja poika sai nauttia maksalaatikosta.

Poika kävi pikaisesti suihkussa ennen elokuviin lähtöä. Minä soitin (tulevalle) asiakkaalle, joka oli laittanut minulle sähköpostia. Sovimme että poikkean heillä tiistaina työpäiväni jälkeen. Tiistaina olen koko päivän Tammelassa ja tämä uusi kohde on Käpylässä. Hoituvat yhdellä ajoreissulla. En saanut taaskaan puhuttua uudelle asiakkaalle niistä ajokilometreistä, yritän sovitella käynnit niin ettei turhaa ajoa tule. Tällä alalla kun ei niitä ajokilometrejä yleensä veloiteta.

Yön ritari elokuva oli aika huono, vaikka arvosteluissa se on saanut hyvät pisteet. Minä annan sille pisteitä 7-. Poika tykkäsi elokuvasta enemmän kuin minä. Sali oli ihan täynnä. Jos muuten haluaa paljon jalkatilaa, kannattaa ostaa liput riville neljä Plevna nelosessa.

Naapurissa on ollut ihmeen rauhallista. Tänään on kyllä taas haju/savuhaittaa. Ovat laittaneet pihaansa ison kaivonrenkaan ja siinä palaa tuli. En tiedä mitä rakennusjätettä siellä poltetaan, mutta haju on ainakin kamala. Ei mikään mukava koivuhalon tuoksu. Lähinnä tulee mieleen ruumiinhaju, vaikka en kyllä tiedä mille se haisee. Harmittaa kun ei voi pitää ikkunoita auki tällä helteellä.

Kun lähdimme elokuviin ulko-ovemme pielessä olevassa lämpömittarissa oli asteita 36. Siirsin mittarin hetkeksi autooni ja mittari kipusi 46:n asteeseen. Olisi varmaan ollut hetken päästä viidessäkymmenessä, mihin mittarin asteikko päättyy. Auto oli elokuvan ajan parkissa Tampellan lähellä, varjossa. Kun palasimme autolle, mittari näytti vain kolmekymmentäkaksi astetta.

Tytär oli soitellut aamulla ja kysellyt veljeään Kalevan kisoja katsomaan Ratinaan. Minä soitin tyttärelle ja ilmoitin lähteväni hänen kaverikseen huomenna, mikäli hän saa lippuja.