Oli mukava aloittaa päivä kun sain hyvää palautetta uusimmalta asiakkaaltani. Hän laittoi minulle tekstarin jossa kehui kuinka ihanaa oli tulla siistiin kotiin. Oli kuulemma tosi onnellinen ja iloinen. Samalla toivotteli hyvää päivän jatkoa. Vastasin ja kiitin.

Sitten lähdin yhteen vakipaikkaani. Kummallista että aina kun käyn tässä paikassa, niin aina on helle. Niin tänäänkin: lämpöä 26 astetta. Oli aika tuskallista imuroida ja mopata. Nyt fuskasin hieman: en vienyt kaikkia mattoja ulos hakattaviksi. Keskityin enemmän pölyjenpyyhintään.

Sain puhelun jossa kysyttiin ikkunanpesua. Mies kertoi että heillä olisi neljä ikkunaa pestävänä ja ne ovat kolmikerroslaseja. Eli pestäviä pintoja on kuusi kappaletta. Mies arvioi että hommaan kuluisi tunti. Ilmoitin että juuri nuo kuuden pinnan ikkunat ovat tosi hitaita pestä. Mies vielä tiedusteli että he maksaisivat sitten minulle 11,20 euroa tunnista. Kerroin että taksa on 28 euroa tunnilta ja kotitalousvähennyksen myötä hinnaksi muodostuu 11,20. Minulle on maksettava 28 euroa ja verohelpotuksen kautta hinta pienenee. Mies lupasi soitella myöhemmin, eli ei koskaan.

Tulin kotiin tosi nälkäisenä ja valmistin itselleni pakasteaterian. Poika oli syönyt vain leipiä. Oli liian myöhäistä mennä päiväunille ja siirryinkin telkkarin äären katsomaan Sydämen asialla sarjaa.

Kaverini (jolla minun piti eilen vierailla) soitti ja kysyi mahdollisuutta tulla meille kahville. Toivotin hänet tervetulleeksi. Heitin ihan vitsinä että oliko koirat taas tehneet jotain, koska emme eilen tavanneet. Kaverini koira oli purrut häntä jälleen. Oli saanut viikon sairaslomaa, kun kädessä on puremajäljet. Koira oli purrut yöllä omistajaansa.

Meille tuli puheeksi tontti- ja kiinteistökaupat. Kaverini aikoo taas myydä talonsa. Hän on tehnyt tosi hyvin rahaa kiinteistökaupoilla ja aikoo jatkaa saman malliin. Minä kerroin että olen suunnitellut tonttini jakamista ja puolikkaan myymistä. Olen ajatellut asiaa jo vuosia sitten: me emme oleskele koskaan tontin peräosalla ja siinä on rasituksena vain ruohonleikkuu. Otan maanantaina selvää onko jako mahdollinen.

Mukavaa viikonloppua blogini lukijoille!