Poika valvoi viime yön ja oli aamulla virkeänä aamupalalla. Kehui kesäaamujen hienoutta. Minä paasasin nukkumisrytmin tärkeyttä. Join aamuteen ja lähdin hommiin. Pojalle jäi koiranulkoilutus.

Töissä oli ihan normaalia, perheen tytär ja koira oli paikalla. Jätin lapun tarvikkeista, mitkä olivat lopussa. Ja laskun myös.

Töiden jälkeen poikkesin kotona juomassa teetä ja syömässä pari leipää. Sitten meni uuden asiakkaan luokse tutustumaan. Olin rouvalle tuttu (minä en muistanut häntä), lapsemme olivat samalla perhepäivähoitajalla joskus 1990-luvun aikana. Rouva kilpailuttaa kolme siivoojaa ja lupasi ilmoittaa minulle tuloksen maanantaina. Minä en tinkinyt hinnastani yhtään.

Sitten lähdin kaverini kanssa kaupungille. Herkkupöydät olivat pettymys: pieniä annoksia ja korkeita hintoja. Tarjolla oli melko vähän valikoimaa. Söimme yhdet annokset ja sitten menimme kaljalle. Terassilla olikin mukava istua ja siinä unohtui kukkaiskulkuekin. Kävin ostamassa itselleni ja pojalle elokuvaliput huomiseen Yön ritari näytökseen. Kaverini kanssa matkasimme kotiin seitsemän maissa.

Sain illalla puhelun vanhalta herralta. Hän kehui Aamulehdessä ollutta kirjoitustani. Hän lupasi olla yhteydessä Aamulehden toimittajaan, jotta siivousjuttu saisi jatkojutun. Katsotaan mitä se poikii. Juttu on nyt poikinut minulle pari, kolme uutta asiakasta. Soittoja ja sähköpostiviestejä. Olen heihin yhteydessä lähiaikoina. Tosi mukavaa että homma etenee!