Päivällä olin vakipaikassani siivoamassa. Paikalla oli vain perheen koira. Se kaipasi rapsutuksia ja leikkejä. En ehtinyt paljon muuta kuin juttelemaan sille. Päivällä ukkosti ja sadettakin tuli. Työaika kului nopeasti, tein taas vähän ylimääräistä. Siivosin ikkunalaudat perusteellisesti ja vessa on nyt tiptop.

Paikalla kävi ovelta ovelle myyjä. Hän kauppasi nukkaamatonta paperipyyhettä. Kerroin että en ole talonväkeä, olen vain siivoamassa. Siitäkös myyjä innostui: minunhan kannattaa ostaa juuri tätä tuotetta työhöni. Kerroin että käytän mikrokuituliinoja ja minulla taitaa olla juuri tuota vastaavaa paperipyyhettä autoni peräkontissa. Avasin takaluukun ja siellähän paperipyyhettä oli kaksikin rullaa. Paperit taitavat olla äitini peruja, minä en niitä ole ainakaan ostanut.

Kiirehdin kotiin syömään ja sitten nopeasti terveyskeskukselle. Ehdin juuri ennen sulkemisaikaa saamaan reseptini. Terveyskeskuksen työntekijät eivät todellakaan ole sekuntiakaan ylimääräistä töissä. Hain saman tien apteekista kolmen kuukauden satsin verenpainelääkettä.

Taas kiireellä kotiin, nimittäin päiväunille. Alkuun en saanut unen päästä kiinni, kun ajatukset harhailivat. Kehittelin yritykselleni uusia mainoksia kesää varten: ”Ota lomaa myös siivouksesta” ja ”Teetä rästihommat pois”. Kirjoitin ideani paperille ja sitten nukuin vajaan tunnin.

Katselin taas Sydämen asialla sarjaa ja silloin kaverini soitti. Kysyi minua mattopyykille. Lupasin lähteä, vaikka käsivarteni oli aika kipeä. Ihan silkka rasitusvamma. Odottelin kaveriani melkein tunnin pihassani. Hän oli tavannut kaupassa vanhan työkaverinsa ja jäi suustaan kiinni. Ihan ymmärrettävää. Minä pesin vain yhden maton ja se on nyt kuivumassa saunalla.

Poika soitti illalla ja pyysi minua tallentamaan yhden elokuvan. Hän haluaisi jo tulla kotiin. Siskoni on pakottanut syömään salaattia ja pitelemään haarukkaa oikeaoppisesti. Hyvä juttu, siskolle 10 pistettä. Kerroin että olen ehkä tulossa Hämeenkyröön sunnuntaina. Jos tytär saa poikakaverinsa pakettiautoa lainaksi, niin lähdemme matkaan. Veisin siskolleni meiltä sängynaluslaatikon. Hän saisi sinne kaikki VHS-videot jemmaan.

Huomenna olen menossa Viikinsaareen. Se on erään yhdistyksen retki. Pyysin tytärtä ja kaveriani mukaan. Ilmoittelevat huomenna osallistumisensa, ilmoista se kait on kiinni. Minä menen bussilla kaupunkiin ja ostan Kauppahallista grillattavaa.

Viettäkää oikein mukava ja rentouttava viikonloppu!