Kävimme päivällä saunassa, lämpöä oli noin sata astetta. Olipa mukava olo saunan jälkeen. Kun olin laittanut itseni kuntoon saunan jälkeen, tein pojalle munakkaan ja itselleni keitin nuudeleita. Sitten lähdin ostoksille.

Ostin Kodin Ykkösen alesta kotiin pussikukan. Sen ovh oli 24,50 euroa, mutta nyt se maksoi vain viisi euroa. Aika hyvä ale! Kaverilleni ostin lahjaksi Viivi ja Wagner juomalasin. Siinä oli teksti ”Töihin siitä!”. Ostin lisäksi kukkakimpun.

Kodin Ykkösessä on Hesburgeri ja sorruin ostamaan Arizonahampurilaisen. Se olikin tosi hyvää! Sipulirenkaat maistuivat pihvin kera oikein maukkailta.

Illalla menin sitten kaverini valmistujaisjuhliin. Poika ei suostunut lähtemään mukaan, vaikka kuinka maanittelin. Vaikka olen tottunut kyläilemään yksin, niin silti kaipaisin kyläilyseuraa. Päivän aikana kaverillani oli käynyt vieraita yli kaksikymmentä. Illalla oli paikalla vain yksi perhe. Siis minun lisäkseni. Perheen lapset olivat tosi mukavia ja juttelin heidän kanssaan paljon. Minulle tuli vähän sellainen tunne ettei isäntäväki huomioinut minua. Olenko liian tuttu ja turvallinen? Minusta isännän tai emännän velvollisuus on ottaa kaikki vieraat tasapuolisesti huomioon. Asettua toisen asemaan.

Minusta oli kummallista ettei päivänsankari avannut lahjojaan vieraiden läsnä ollessa. Ehkä kuulen huomenna mielipiteen lahjastani. Kukkiin hän oli ainakin tyytyväinen, ne sentään saatiin maljakkoon ennen lähtöäni.

Olin kotona ennen kymmentä. Normaalit iltarutiinit: koiralle ruokaa ja ulkoilutus, pojalle puuro ja leivät. Blogin päivitys ja sitten itselle iltapalaksi leivät. Lopuksi telkkarin töllötystä.