Koira ihmetteli varmaan aamulenkkiä. Kävelytin sitä puoli korttelia ja sitten se pääsi autokyydillä kotipihaan. Hain autoni korjauspaikalta, nyt on toinen takalokasuoja laitettu kuntoon, toki se kaipaa vielä maalausta. Ensi viikolla on toisen puoliskon vuoro.

Lähdin työkohteeseen yhdeksitoista. Pari viikkoa sitten ilmoitin että tulen joko klo 11 tai klo 13. Tuloaika riippuu toisesta perjantaikohteestani. Perheen tytär taisi herätä tulooni, ainakin oli ihan tyynynjäljet naamassa. Selitteli minulle vain loikoilleensa. Aloitin hommat yläkerrasta, että tyttö sai tehdä rauhassa aamuhommelonsa. Kolme tuntia kului nopeaan, oikeastaan aika rauhallisella tahdilla. Se ihmeaine ei muuten tehonnut likaiseen laattalattiaan. Luultavasti jäljet eivät irtoa laatoista kuin taltalla.

Tulin kotiin ja lämmitin pojalle ja itselleni pakastimesta otettua nakkikeittoa. Poika söi lisäksi leipää ja jäätelöä. Hän voi syödä mitä vaan, eikä saa liikakiloja. Aivan isänsä oloinen ruuansulatus ja vartalo. Minä tein pienen salaatin itselleni tomaateista ja tuoreesta basilikasta. Basilika on aivan ihanaa ja nautin varsinkin sen tuoksusta.

Lähdimme kaupungille viiden bussilla. Sain pojan puolipakolla takkiostoksille. Ensimmäinen takki jota hän sovitti Henkassa ja Maukassa oli sopiva. Hintaa oli 60 euroa. Kävimme vielä kirjakaupassa ja ostin pojalle hänen haluamansa kirjan: englanninkielinen kirja aseista ja tykeistä. Kirja maksoi 29 euroa. Rahaa on siis tuhlattu tänään ja vielä lisää kului elokuvissa.

Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta oli hyvä elokuva. Teatteri oli melkein täynnä ja osalla katsojista oli fanivaatteita päällä. Lierilakkeja ainakin. Minä sain osan limskoista päälleni, kun vieressä istuva nuorimies avasi pullonsa. Pyyteli anteeksi ja minä tuumasin vain että vahinkoja sattuu.

En muistanut kertoakaan mikä vahinko tapahtui kissallemme eilen. No, minä olin syönyt tomaattisardiineja leivän päällä ja kissa sai nuolla sardiinipurkin. Poika oli kissan kanssa illalla kotona ja se alkoi oksentamaan keittiössä. Poika ei tiennyt että kissa oli syönyt tomaattikastiketta jossa sardiinit olivat. Hän pelästyi ja luuli että kissa oksentaa verta. Nappasi kissan syliin ja yritti viedä sen nopeasti pihalle. Seurauksena oli se että keittiön lattia ja matto oli roiskittu punaisella oksennuksella.

Poika soitti minulle ja minä kerroin selityksen oksennuksen väriin. Poika siivosi lattian ja minä myöhemmin illalla maton. Matto on sattumoisin aika hieno design-matto. Eihän kissa voi ihan huonolle matolle oksentaa. Täytyykin käydä viikonloppuna tarkistamassa ovatko mattopesupaikat jo avoinna.