Meinaan mattopiiskaa. Minusta on tullut joku siivoushullu. Oikeastaan nautin työstäni, voiko sitä näin tunnustaa?

Tänään olin eräässä vakipaikassani siivoamassa kolme tuntia. Viimeksi perheen äiti lupasi ostaa uuden mopin, mutta eipä ollut ostanut. Onneksi minulla oli omat vehkeet mukana. Siivous on paljon mukavampaa, kun on oikeat välineet. Ja jos haluatte helpottaa siivousta, niin luopukaa matoista. Ainakin kesällä voi unohtaa ne pölynkerääjät.

Sain uuden tilauksen tänään. Menen keskiviikkona Suoramalle erään 85-vuotiaan miehen luokse siivoamaan. Hänen tyttärensä soitti ja teki tilauksen. Kohteessa on painavia plyyshimattoja, saan nähdä kuinka selviydyn niistä. Jos pappa on tyytyväinen minuun, saan jatkaa. Yritän taas parhaani, hienoa kun on haastetta.

Olin ihan voipunut eilisestä Kaukajärvenreissusta ja koira oli myös. Työreissun jälkeen olin ihan tööt. Mutta minäpä innostuin siivoamaan täällä kotona. Vein matot pihalle ja hakkasin ne. Vaihdoin petivaatteet ja pesin pyykkiä. Imuroin ja moppasin lattiat. Pyyhin pölyt. Eli täysi siivouspaketti!

Tytär kävi illalla. Hän oli riidellyt poikakaverinsa kanssa remontista. Heillä on vielä remontti hieman kesken, mutta se loppuunsaattaminen onkin vaikeaa. Tytär vei kaverilleni lainaksi ”kylmäkassin” huomista Tallinnan reissua varten. Kaverini kyseli minuakin reissuun, mutta en ollut innostunut. Meillä on huomenna ne siivoustalkoot. Kukaan ei ole ilmoittautunut mukaan. Minä sitten siivoan yksin, tosin ajattelin pakottaa pojan mukaan talkoisiin. Ex-poikakaveri on myös tulossa huomenna kyläilemään. Hän on moottoripyöräilemässä huomenna Urjalasta Lahteen. Toivottelin turvallista matkaa.