Pojalla oli aamulla ajotunti. Henkilöautolla ajo on kuulemma vaikeampaa kuin kuorma-autolla. Poika on ajanut enimmäkseen kuorma-autoa, mutta inssi on sitten henkilöautolla. Tänään oli se kirjallinen koe. Poika reenasi koululla harjoituksia ja tuli puolenpäivän maissa kotiin.

Tein meille ruuaksi pyttipannua oikein paistetun munan kera. Sitten minä nukuin pienet päikkärit koiran kanssa. Poika pelasi sen aikaa tietokoneella.

Vein pojan kokeeseen Ruskon katsastusasemalle, koska minulla oli tänään työtönpäivä. Perillä poika muisti että ajo-opetukseen kuuluvat paperit unohtuivat kotiin. Enää ei ollut aikaa niitä hakea. Onneksi ystävällinen virkailija päästi pojan ilman papereita kokeeseen. Poika läpäisi kokeen! Täysillä virhelukemilla, mutta läpi meni. Odotusaulassa minua vastapäätä istui intialainen perhe. Heitä nauratti minun reaktioni, kun poika tuli kertomaan tuloksia. ”Mitä?,  siis oikeesti? jaa meni läpi?, onnittelut!”. Paperit on vielä toimitettava katsastuskonttorille ja ajo-opettaja saa varata aikaa insinööriajoon.

Laitoin tekstaria huomiselle asiakkaalle. Olin vailla avainta. Hän soitti minulle takaisin. Olimme sopineet että menen heille klo 11.00. Eivät olleet saaneet vara-avainta teetettyä ja nyt sovimme uuden ajan. Menen heille vasta klo 15.30, kun nuorirouva pääsee töistä.

Hän kertoi samalla että ehkä he alkavat käyttämään hänen miehensä isällä käyvää siivoojaa. Eli siinä meni tämä toinen keskikaupunkipaikka. No, on vaan hommattava uusi. Teen kuitenkin huomenna parhaani ja siivoan täpöillä kolme tuntia.

Soittelin siskolleni. Hänellä on synttärit perjantaina ja meidän koiralla lauantaina. Sovimme että yhteissynttärit pidetään meillä lauantaina klo 14.00 alkaen. Koiramme on kuulemma syntynyt samana päivänä kuin Clint Eastwood. Kyllä heissä jotain samaa onkin ;-)