En ole nukkunut pitkään aikaan kokonaista yötä sängyssä. Minä, entinen illanvirkku ja yökyöpeli, nukahdan ennen yötä nojatuoliin. Herään siitä sitten yöllä neljän viiden maissa ja siirryn sänkyyn jatkamaan unia. On varmaan pakko mennä lääkäriin ja kysyä toisenlaisia verenpainepillereitä. Kärsin jo aiemmin väsymyksestä, koska minulla on uniapnea. Mutta nyt haukottelen koko ajan ja tekisi mieli nukkua vaan. Väsymys aiheuttaa myös kiukkuista oloa. Tämä oli tämän päivän valitusosuus.

Aamulla menin siivoamaan vakipaikkaani. Työ sujuu aina vaan nopeammin. Loppuajasta minulla oli oikein vaikeuksia keksiä, mistä vielä pölyjä pyyhkisin. Menen heille vielä parin viikon päästä, mutta sitten tulee kuulemma taukoa. Talon pihamaalla alkaa kaivuuhommat ja silloin ei kannata siivota. Mielestäni kyllä juuri silloin se siivous vasta kannattaakin. Toivottavasti tauko ei veny pitkäksi.

Pojalla oli vapaapäivä koulusta. Hänellä alkaa työharjoittelu maanantaina. Kaksi päivää viikossa on työharjoittelua ja se kestää toukokuun lopulle. Jos työ sujuu hyvin, voi mahdollisesti saada sieltä kesätyötäkin. Soitin opettajalle ja kyselin ajokorttiasian etenemistä. Opettaja kertoi ettei poikani ole kovin innostunut koko asiasta. Päätimme patistella poikaa suunnasta ja toisesta. Vielä muutama ajotunti ja sitten inssi. Ensin toki kirjallinen koe.

Kävin elokuvissa tänään. Oikein ensi-illassa ja paikalla oli kahdeksan katsojaa minun lisäkseni. Olin klo 15.00 näytöksessä, eli se selittää katsojien vähyyden. Pidin ”Nyt tai ei koskaan” elokuvasta. Kannattaa muuten varata nenäliina mukaan, minua hieman itketti elokuvan loppupuolella. Elokuvan aikana sai kyllä nauraakin aika paljon.

Täytyy kehua tähän samaan syssyyn toinenkin elokuva. Lainasin kirjastosta Little Miss Sunshine” DVD:n ja katselin sen pari päivää sitten. Minua elokuva kyllä hauskuutti.

Kävin ostamassa koiralle ison säkin kuivamuonaa. Piti ostaa samalla reissulla kissanhiekkaa, mutta se oli loppunut eläinkaupasta. Kauppasivat minulle sellaista oikein hienojakoista hiekkaa, mutta en ostanut sitä. Hienojakoinen on kuulemma riittoisampaa ja paakkuuntuu vähemmän. Ota ja tiedä.