Onneksi söin tukevan aamupalan: teetä, leipää ja kaurapuuroa. Työkohteessani en nimittäin syönyt mitään. Pesin ikkunoita viisi tuntia yhteen putkeen. Pidin vain kaksi tupakanmittaista taukoa. Jos joku muu pesee 16 ikkunaa, neljä tuuletusikkunaa ja neljä ikkunallista parvekkeen ovea alle viiden tunnin, niin siitä vaan. Puolet ikkunoista oli pikkuruutuisia. Älkää ikinä hankkiko sellaisia ikkunoita! Muuten oli mukava työpäivä. Perheen tytär oli paikalla koko ajan ja juttelimme mukavia. Hän laittoi minulle myös pyynnöstä työskentelymusaa. Perheen koira yritti varastella minulta siivousrättejä.

Olin ihan tönkkö kun lähdin kotiin. Selkä oli jumissa ja olin naamaltani ihan punainen. Olin siis oikein ahkerasti työskennelleen näköinen. Vein yhden DVD:n Messukylän kirjastoon, siinä oli tänään viimeinen palautuspäivä.

Poika halusi vohveleita, joten tein taikinan. Paistelimme niitä kimpassa. Tytär tuli illalla käymään ja hän söi myös vohveleita. Lähdin tyttären matkassa heille kylään. Matkalla veimme laskun tämänpäiväiselle asiakkaalle. Opastin tytärtä ikkunanpesussa. Pesin malliksi yhden ikkunan ja tytär pesi sitten kolme ikkunaa. Ikkunat on nyt tosin pesty vain ulkopuolelta, mutta onhan sekin jo jotain.

Huomenna olen menossa eräälle muorille siivoamaan. Siivoamme yhdessä talon alakertaa, toivottavasti homma kestää edes kaksi tuntia. Luultavasti kahvittelemme siivouksen jälkeen. Oikein mukava asiakas tämäkin.

Olen lähdössä sunnuntaina laivaseminaariin ja sain tänään tietää että saan oman yksityisen hytin. Ihanaa! En mene mielelläni puolitutun kanssa samaan hyttiin tai hotellihuoneeseen. Matka on  minulle ilmainen ja otan sen kyllä loman kannalta. Syön ja nukun kunnolla.