Olin asiakkaan kotona töissä yhdeksästä kolmeen. Kahden päivän työtunnit yhteensä 12,5. Olisin voinut pidempäänkin raivata ja siivota, mutta asiakas päivitteli rahanmenoa. Hän oli kyllä erittäin tyytyväinen työhöni. Kaiken kaikkiaan tyhjensin yhdestä huoneesta 14 muovikassillista jätepaperia, kaksi jätesäkillistä roskaa, yhden jätesäkillisen vaatteita kierrätykseen ja kaksi pahvilaatikollista pahveja. Tilaa tuli hienosti.

Latasin tänään kotikoneelle Helposti Lasku –ohjelman. Ohjelma on oikein näppärä: se laskee alvit valmiiksi ja tulostaa oikein hienon laskun tilisiirtoineen. Saan vielä yritykseni logon käyntikorttien tekijältä ja sitten laskumalli onkin ihan bueno. Yksi tenkkapoo kyllä tuli: kirjoitin asiakkaan nimen alussa hieman väärin, nyt en saa sitä korjattua. Laskuun saan kyllä nimen ihan OK. Ohjelma on nyt minulla koekäytössä 14 vuorokautta. Kait sitä voi ihan oikeasti käyttää koeaikana?

Laskuun tulee nykyään myös IBAN-tilinumero ja BIC-koodi. Soitin Nordean asiakaspalveluun ja sain hyviä neuvoja. Nyt nämäkin EU-määräykset ovat laskussa oikein. Laitoin laskuun 7 päivää netto ja huomautusaikaa neljä päivää.

Soitin eläinlääkärille ja hän pahoitteli kun oli unohtanut soittaa reseptin perjantaina apteekkiin. Hain koiran lääkkeet tänään. Eläinlääkäri oli veloittanut soitostaan 10 euroa, minusta kyllä turhaan. Minähän se olen tässä turhaan ajellut ja soitellut, minä olisin voinut veloittaa häntä. No, toivottavasti koiran tila kohenee. Kolmen päivän sisään pitäisi parannusta olla näkyvissä.

Juuri kun olin Kaukajärven apteekilla, tytär soitti kyytiä itselleen. Kävin hakemassa hänet yliopistolta ja matkasimme yhdessä lähikauppaamme. Ostin taas aletuotteita ja olin hyvin tyytyväinen. Huomenna laitan lohimedaljonkeja.

Tyttären vein illalla hänen omaan kotiinsa. Tampereella on nyt aivan hernerokkasumu. Näkyvyyttä oli reippaasti alle sata metriä. Tytär otti minulta lainaksi feng shui kirjan.

Huomenna olen menossa kylpyhuonetta siivoamaan. Ensimmäinen käynti tämän asiakkaan luona. Toivottavasti saan hänestä vakituisen asiakkaan. Huomenna jaan myös mainoksia ja käyn ostamassa pojalle uusia kirjoja koulua varten. Uusi jakso on alkanut ja uusia kirjoja tarvitaan. Täytyy myös muistaa käydä kirjastossa, laina-ajat ovat umpeutumassa.