Soitin eläinlääkärille ja pyysin koiralle saman lääkekuurin kuin viimeksikin. Lääkäri oli hieman epäileväinen, hän olisi halunnut nähdä koiran ja tutkia sen. Tälle päivälle ei ollut vapaita aikoja ja minä ilmoitin että minun on vaikea päästä ensi viikolla koiraa tuomaan. Lääkäri sai kuunnella koiran yskää puhelimessa ja sitten hän laittoi lääkemääräyksen Kaukajärven apteekkiin. Jos koiran tila ei tokene viikonlopun jälkeen, se on vietävä jatkotutkimuksiin.

Soitin aamulla ja peruin oman käyntini terveydenhoitajalle. Aika olisi ollut ensi maanantaiksi, mutta nyt on painettava töitä kun niitä on. Soitin kirjanpitäjälleni myös ja kyselin neuvoja laskunmaksun varmistamiseksi. Hän neuvoi että minun pitää pyytää asiakasta kuittaamaan tehdyt työtunnit. Teen siitä jonkinmoisen paperin. Viikonloppuna taidan ladata koekäyttöön Helposti lasku -ohjelman.

Aamulla olin siivoamassa erästä omakotitaloa. Työmatka kesti vain kaksi minuuttia, hyvä jos saisin lisää lähiasiakkaita. Imuroin (käytössä oli aivan loistava imuri) koko talon ja moppasin lattiat. Pesin vessan ja pyyhin pölyjä. Täytyy kyllä sanoa että ihan hikipäässä tein hommia. Ajattelin asiaa positiiviselta kantilta: ihan kuin olisi lenkillä tai jumpassa, ei maksa minulle mitään vaan päinvastoin. Roppani ei ole vielä tottunut tähän hommaan: eilisen jäljiltä selkä oli kipeä, joten jäävoide on taas päivittäisessä käytössä.

Kävin iltapäivällä Kaukajärven apteekissa, mutta mitään lääkemääräystä ei siellä ollut. Yritin tavoittaa eläinlääkäriä, mutta en onnistunut siinä. Saa nähdä ottaako hän yhteyttä huomenna (laitoin hänelle tekstarin). Apteekissa tapasin ex-työnantajani ex-vaimon. Nappasin siinä sitten pitsat mukaan itselleni ja pojalle. Poika oli muuten päässyt hygieniapassin kokeesta läpi. Katselin pojan kanssa yhden kirjastosta lainaamani DVD:n. Sitten nukuin koiran kanssa puolentoista tunnin päikkärit.

Soitin siskolleni ja hän kertoi matkaavansa huomenna Minä Olen –messuille. Kyseli halpaa parkkipaikkaa Tampereen keskustaan. Hän tulee omalla autolla Tampereelle ja jatkaa bussilla Espooseen. Neuvoin häntä tarkistamaan maksuvyöhykkeet pysäköinninvalvonnan sivuilta. Viikon päästä vietetään siskoni ja toisen siskoni miehen nimppareita Hämeenkyrössä. Mukava tavata taas suvun kesken.